וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון סורי: ישראל היא סרבנית שלום

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

23.4.2008 / 11:10

לטענת עורכו של העיתון הממסדי "תשרין", העולם כולו מבין כי ישראל קוראת למלחמה. "אפילו קרטר הביע שביעות רצון במהלך מהעמדה הסורית"

בו בזמן שכלי תקשורת בסוריה מדווחים על מסר שהעביר אולמרט לפיו הוא מוכן לסגת מהגולן תמורת שלום, מאמר המערכת של העיתון הממסדי הסורי טוען כי ישראל נותרה סרבנית שלום. העורך הראשי של העיתון "תשרין", עיסאם דארי, כותב במאמרו כי "העולם כולו מבין כי ישראל קוראת למלחמה ואויבת של השלום".

"מפעם לפעם אנו שומעים דיבורים ישראלים יפים על השלום והמשא ומתן, ואז אנו חושבים שאנו עומדים בפני רודפי שלום, אוהבי חירות ומבקשי צדק", כותב דארי בציניות. "ואכן, מי שמקשיב לישראל בדבר נכונותה לשאת ולתת חושב כי הערבים הם אלו שמציבים מכשולים בפני מאמצי השלום וכי ישראל אינה מוצאת שותף לשלום".

"לא נזכיר כאן את השיטות שבהן נוקטת ישראל על מנת לברוח מהתחייבויותיה כלפי שלום צודק וכולל... ואין בכוונתנו לחשוף את מדיניותה ואת הטרור שהיא מבצעת ועל ידי כך מרחיקה את השלום מרחק שנות אור", מבהיר הכותב. לדבריו, אפילו נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר, "המומחה לענייני האזור, הביע שביעות רצון במהלך ביקורו בדמשק מהעמדה הסורית ואף אמר כי סוריה מוכנה לשוב לשולחן המשא ומתן אם הצד השני (ישראל – נ.י) יגלה רצון לעשות כן".

הכותב משבח את הביקורת שהשמיע קרטר על הממשל האמריקאי שפוגעת בשלום ומסרבת לשמש כמתווך בין הצדדים אולם מצר על נושאים אחרים שקרטר לא דיבר עליהם. "קרטר לא דיבר על הלחצים שארה"ב מפעילה על ממשלת אולמרט כל אימת שנשמעים קולות הקוראים לחתום על הסכם שלום עם סוריה ולהשיב את רמת הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully