וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלייה במחירי המזון - רצח המוני שקט"

20.4.2008 / 13:16

כך אמר שליח מיוחד של האו"ם העוסק בנושא. לדבריו, "המערב מוביל להרעבה המונית ואחראי לכך שמאחורי כל קורבן של רעב יש רוצח"

העלייה במחירי המזון ברחבי העולם מובילה ל"רצח המוני שקט". כך אמר היום (ראשון) ג'ין זיגלר, שליח מיוחד של האו"ם העוסק בנושא מצב המזון בעולם, בראיון לעיתון אוסטרלי. לדבריו, גידולים של דלק אורגני והאופן בו אירופה מייצאת את מוצריה, גורמים למעשה להרעבה המונית במדינות עניות.

"מאחורי כל קורבן שמת כתוצאה מרעב יש רוצח", אמר זיגלר שהאשים את הגלובליזציה בכך שהיא מעניקה כוח לעשירים. "יום אחד הרעבים ימרדו נגד התליינים שלהם. מצב זה אפשרי בדיוק כמו שהמהפכה הצרפתית היתה דבר אפשרי שלבסוף התרחש".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הורה השבוע על העברת 200 מיליון דולר למדינות עניות, הסובלות במיוחד מהזינוק במחירי המזון, במטרה להקל על מחסורי המזון באפריקה ובחלקים אחרים בעולם. העלייה במחירי המזון הציתה בתקופה האחרונה מהומות במדינות שונות בעולם, לרבות האיטי, הפיליפינים ומצרים.

מחיר המזון עלו בחדות בחודשים האחרונים על רקע מזג האוויר הבלתי צפוי במדינות מסוימות שפגע ביבולים (לדוגמה, הבצורת המתמשכת באוסטרליה) וצמצום היקף גידולם של יבולים מסוימים לטובת גידול יבולים להפקת דלק אורגני, כגון תירס, בארצות הברית בעיקר. גורמים אלו גרמו למחסורים במזון ומנגד לעלייה בביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully