וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי גברת היי

ירון שוורץ

15.4.2008 / 14:04

הרבה לפני שהעולם גילה את הסוד, כתבה לואיז היי על הקשר בין חשיבה חיובית לבריאת המציאות שלנו. האות ה' בלקסיקון

היי לואיז

בשנות ה-80 של המאה הקודמת, שהיו קצת יותר קודרות משנות ה-60 וה-70 העליזות, היה אפשר למצוא בכל בית שימוש באמריקה ולפעמים אפילו בישראל, את אחד מספרי הריפוי של לואיז היי. גברת היי חלתה בסרטן חשוך מרפא, אך במקום לשקוע למעמסת הטיפולים הכימותרפיים, התעוררה בה ההבנה כי האשמה היחידה במחלה זו היא עצמה. מעבר להזנחת הגוף, מצאה היי כי עולם האמונות שלה בחיים קודר ואפל.

בנפשו של כל אדם חולפות מידי יום עשרות אלפי מחשבות, אם נדמה כל אחת מהן לגרגיר חול ונעריך כי לפחות מחציתן שליליות, נגלה כי אנו יוצרים מעין תלולית אפר מחשבתית שאותה קשה מאוד לעבור. הגוף, אומרת היי, מסרב להדחיק, הוא נפגע מהמחשבה השלילית ונותן לה פרשנות פיזית. למשל, האמונה כי החיים תקועים, יכולה לגרום ליבלות ברגליים. כעס לא מבוטא על בן הזוג ייצור דלקת בשלפוחית השתן. קשיים בנשימה הם ביטוי לפחד מהחיים שאותם היינו רוצים באמת לחיות.

היי כתבה לקסיקון של כל סוגי המחלות (עד לרמת דימומים בשיניים) ופענחה מה הן אותן אמונות שליליות שיוצרות אותן. באותה דרך היא גם הצליחה להבריא מהסרטן בכוח המחשבה בלבד והחליטה לשתף את העולם בתובנותיה.

השיטה פשוטה להפליא: ראשית יש להבחין באותן "מנטרות" שליליות עליהן אנחנו חוזרים מידי יום. לאחר מכן, להמציא היגדים הפוכים לאותן אמונות ולחזור עליהן ללא הרף, אפילו להקליט ולשמוע במהלך השינה, לשטוף את המוח בהרגל חדש, באמונה חיובית לגבי אהבה, שמחה עושר ובריאות.

נכון, המסר הזה של "לחשוב חיובי" נשמע קצת מאוס. אימפריית המורים, המאמנים, המתקשרים והמרפאים כבר לעסו אותו כל כך, שלעתים ההבנה הפשוטה שהמחשבות יוצרות מציאות נראית לנו חסרת משמעות.

לואיז היי, היום כבר בת 82, עדיין מסתובבת בעולם, ממשיכה לתת הרצאות ולכתוב ספרים, שלכולם מסר זהה – החיים הם נבואה שמגשימה את עצמה. החוויות שלנו, הדרך בה מתנהלים חיינו, משקפות את האמונות שלנו לגבי עצמנו ולגבי מה שמגיע לנו. זה קשה לגלות את האמונות השליליות שמניעות אותנו, להפוך אותן ולחשוב חיובי. אבל אפשר להתחיל ממשפט קטן, שעדיין יכול ליצור שינוי מהותי, משהו כמו: "אני רוצה שמחה בחיים, החיים אוהבים אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully