וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נפגשה עם שר החוץ של עמאן בדוחא

ספי קרופסקי

14.4.2008 / 9:11

בשל ביקורה בנסיכות הפרסית ביטלו את בואם בכירים מאירן ומלבנון. אמש רמזה לעיתון מקומי: פתוחים לדון על עתיד הגולן

שרת החוץ ציפי לבני תישא דברים הערב בכינוס "פורום דוחא לדמוקרטיה", במסגרת ביקורה הרשמי בנסיכות הפרסית. לבני נחתה אמש בדוחא בירת קטאר, לביקור ראשון מסוגו ונועדה עם האמיר חאמיד בן-חליפה, עמו תערוך פגישת עבודה נוספת היום. כמו כן נפגשה לבני עם עמיתה מעומן, יוסוף בן עלאווי. זו הפגישה הפומבית הראשונה בין השניים. לאחר מכן תיפגש לבני גם עם עמיתה הקטארי, חאמד בן ג'אסם, ועם ראש ממשלת טורקיה רג'ב טייפ ארדואן.

ביקורה הראשון של לבני בנסיכות מלווה, כצפוי, בהד תקשורתי גדול: בשל בואה של שרת החוץ ביטלו את השתתפותם בכינוס בכירים שונים מאירן ומלבנון. כמו כן הופיעו בעיתונים המרכזיים בדוחא כתבות גדולות על בואה של לבני. בראיון שהעניקה לעיתון "קטאר טריביון", רמזה לבני כי בעתיד ישראל עשויה לוותר על אדמות תמורת הסכם שלום. "הדיון על האדמה יהיה חלק בלתי נפרד מהמשא ומתן עם סוריה", אמרה בראיון לעיתון.

כשנשאלה שרת החוץ לגבי נכונות ישראל לשאת ולתת עם סוריה על רמת הגולן, ענתה לבני כי "אני לא מעונינת לקיים משא ומתן על תנאי הסכם השלום במהלך ראיון עיתונאי, אבל אני יכולה לציין כי ישראל מעונינת להסיר את המכשולים העומדים בדרך לשלום". עם זאת, לבני רמזה כי ישראל פתוחה לדון על עתיד רמת הגולן: "כמובן שאנחנו מבינים שנושא האדמה יעלה במהלך משא ומתן עתידי עם סוריה, הרי גם כאשר אנו מנהלים משא ומתן עם אבו עלא - אנחנו נושאים ונותנים על האדמה. ברור שהאדמה תהיה חלק בלתי נפרד מהמשא ומתן גם עם סוריה".

לבני משבחת את הקטארים

כמו כן שיבחה השרה לבני את מאמציה של קטאר לקידום הפיוס הישראלי - פלסטיני והאזורי בכלל, ואמרה כי "מאמצים אלו ראויים לשבח". בפגישותיה היום עם ההנהגה הקטארית תנסה לבני לשדרג את היחסים עם הנסיכות המתונה, כשעל הפרק הרחבת הנציגות הישראלית במדינה. לבני ועוזריה יחזרו מחר לישראל.

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) מלווה במזכ"ל תע"ל (תנועה ערבית להתחדשות), אוסמה סעדי, הגיעו הבוקר לדוחא, בהזמנת משרד החוץ הקטארי, כדי להשתתף בפורום קטאר לדמוקרטיה. בשולי הוועידה, טיבי נפגש עם שרי החוץ של מרוקו ועומן, עם ראש ממשלת טורקיה ארדואן ועם סגולאן רויאל, שהתמודדה בבחירות האחרונות לנשיאות צרפת מול סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully