וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת טרור שתכננה לפגע באולימפיאדה

טלי גולדשטין ויהושע בריינר

10.4.2008 / 13:51

לפי דיווח ממשלת סין, 35 בני אדם נעצרו על ידי השלטונות במחוז המוסלמי שינג'יאנג בחשד לתכנון חטיפת ספורטאים באולימפיאדה

סין הודיעה היום (חמישי) כי חשפה רשת טרור ששמה לה ליעד לחטוף ספורטאים, עיתונאים ותיירים במהלך משחקי האולימפיאדה בבייג'ין הקיץ. לפי דיווח ממשלת סין, 35 בני אדם נעצרו על ידי השלטונות במחוז המוסלמי שינג'יאנג שבצפון מערב המדינה. כמו כן, הוחרמו כמויות של חומר נפץ.

מחוז שינג'יאנג גובל בפקיסטן, אפגניסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן. באזור חיים כ-20 מיליון איש מתוכם, על פי נתונים ממשלתיים, 60% הם אוייגורים מוסלמים להם שפה, מסורת ומנהגים משלהם. המיעוט האתני דורש עצמאות מסין באזור אותו הם מכנים מזרח טורקסטן.

לאחרונה האשימו מנגנוני הביטחון הסיניים בדלנים אוייגורים בתכנון פיגועי טרור לשיבוש המשחקים האולימפים. השלטונות הסיניים טענו, כי בחודש שכבר תכננה אישה ממוצא אוייגורי לפוצץ מטוס באמצעות חומר שהוחזק בתוך פחית שתייה.

דובר המשרד לביטחון ציבורי וו הפינג אמר כי קבוצת הטרור תכננה לחטוף עיתונאים זרים, תיירים וספורטאים במהלך המשחקים ולהשיג בכך את יעדה – הריסת האולימפיאדה.

פעילים אוייגורים מאשימים את השלטונות הסינים בפברוק פיגועי טרור כתירוץ לדכא את תושבי האזור ולמנוע מהם מלהביע את דרישותיהם. סין רואה בבדלנים טרוריסטים. לטענתה, מעל ל-260 פעולות טרור בוצעו במחוז שינג'יאנג בשני העשורים האחרונים.

חלק מהתנועות הבדלניות האוייגוריות מוכללות מאז 2002 גם ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית ואחת מהם East Turkestan Islamic Movement צוינה כמי שמקיימת קשרים עם ארגון אל-קעאדה. פעילי הארגון הכחישו כל קשר לאל קאעדה וטענו כי מטרתם להגן על המוסלמים בסין.

אבטחת שיא למשלחת הישראלית

מאז רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 מאובטחות המשלחות הישראליות לאולימפיאדות ביתר שאת. כבר היו התרעות בעבר על פגיעה במשלחות הישראליות, כשאלו ביקרו במדינות שהוגדרו כ"בעייתיות". כך קרה גם השנה, לאחר שהתקבלה התרעה על ניסיון לפגוע בקבוצת מכבי תל אביב במהלך נסיעה לטורקיה.

גם באולימפיאדה בבייג'ין, שתערך בקיץ, המשלחת הישראלית תהיה מתוגברת על ידי כוחות ביטחון ישראלים רבים, ללא קשר לחשיפת תא הטרור. בכל יציאה של משלחת רשמית של ישראל לחו"ל נבדקת הערכת מצב לגבי מידת הסיכון ולגבי אפשרות לפגיעה בספורטאים. פגיעה בספורטאים ישראלים נחשבת לפיגוע איכותי של גורמי הטרור, לכן לעיתים קרובות הספורטאים מאובטחים גם בצורה הסמויה מן העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully