וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדירת מחבלים לקרני: 2 אזרחים נהרגו

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

9.4.2008 / 15:18

מחבלים חדרו למסוף הדלקים במרכז הרצועה, וירו בעובדים במקום. עשרות פצמ"רים נורים לאזור. גורם צבאי: "נראה שהכוונה היתה לחטוף ישראלים"

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

.שני אזרחים ישראלים נהרגו בצהרים (רביעי) בחדירת מחבלים למסוף קרני, הסמוך לקיבוץ נחל עוז, במרכז רצועת עזה. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי חולייה של ארבעה מחבלים חדרה דרך גדר המערכת למסוף הדלקים, וירתה למוות בשני העובדים, בשנות השלושים לחייהם.

חילופי האש במקום נמשכו זמן רב, ומטח כבד של עשרות פצצות מרגמה נורה לאזור. באזור הוכרזה כוננות עליונה, והכבישים באזור נחסמו לתנועה.

המחבלים נמלטו לתוך הרצועה, וחיילי צה"ל פתחו במרדף אחריהם. בצה"ל טוענים, כי במהלך נסיגתם פגע טיל של טנק צה"ל בשניים מהם והרג אותם. שני מחבלים נוספים נמלטו ברכב לתוך העיר עזה, וכלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר הרכב ופגע בו.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי "פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית וגדודי המוג'אהידין של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, נטלו אחריות משותפת על פעולת החדירה.

מעבר קרני משמש להעברת דלק וסחורות נוספות לתוך הרצועה. המעבר הוקם בשנת 1993 בכדי לאפשר תנועה סדירה של משאיות. במהלך השנים הפכו ארגוני הטרור את המעבר ואזור התעשייה הסמוך אליו ליעד טרור מועדף. פגיעה בתפקוד המעבר ותנועה החלקה של מעבר כלי הרכב דרך המעבר, גורמת למחסור במצרכים בסיסיים עבור האוכלוסיה הפלסטינית. כמו כן, פוגעת במקורות הפרנסה וגם מחריפה את המצוקה הכלכלית.

"המחבלים תכננו פיגוע גדול"

אלוף פיקוד דרום יואב גלנט אמר היום בזירת הפיגוע כי "מטרת המחבלים היתה פיגוע גדול יותר, כמו חדירה ליישוב וחטיפה". לדבריו, "במהלך קרב שהתפתח במקום הצלחנו להרוג שניים מהמחבלים ואנחנו נגיע גם אל היתר".

בצה"ל בודקים עתה איך הצליחו המחבלים לעבור את הגדר מבלי שהופעלה כל התרעה. גורם צבאי אמר, כי "ברור שכוונתם של המחבלים היתה לבצע פיגוע גדול יותר, ואולי פיגוע חטיפה בחסות ירי פצצות מרגמה".

מסוף קרני משמש להעברת דלקים וסחורות בלבד. בחודשים האחרונים היה המסוף יעד לירי צלפים ופצצות מרגמה

  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully