וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 נעצרו כשניסו לכבות את הלפיד האולימפי

טלי גולדשטין

6.4.2008 / 15:39

הלפיד האולימפי הגיע ללונדון הבוקר ומאז מתנהלים עימותים בין המשטרה לפעילים תומכי טיבט המנסים לפרוץ את האבטחה סביבו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

35 מפגינים נגד סין ופעילים טיבטים נעצרו לאחר שניסו משעות הצהרים (ראשון) להפריע למרוץ הלפיד האולימפי, שהחל הבוקר ברחובות לונדון. כך דווח ברשת Sky הבריטית. שניים מהעצורים ניסו לכבות את הלפיד בכוח. אלפיים שוטרים בריטים ואנשי ביטחון סינים שומרים על שמונים הסלבריטאים והספורטאים הנושאים את הלפיד מסביב ללונדון, אך המפגינים מנסים שוב ושוב לפרוץ את חגורת האבטחה. השגריר הסיני בלונדון, הנושא את הלפיד חלק מהדרך, נאלץ לשנות את מסלולו בעקבות המהומות.

הלפיד האולימפי נמצא בעיצומו של מסע חובק עולם בן חמישה חודשים שבסופו יגיע לטקס פתיחת האולימפיאדה בבייג'ין ב-8 באוגוסט. האולימפיאדה הבאה תיערך בלונדון ב-2012.

המפגינים מוחים נגד היד הקשה בה נוקטת ממשלת סין כלפי הטיבטים, הקוראים לעצמאות מולדתם ונגד מדיניות זכויות האדם של סין. חברים בתנועה הרוחנית ה"פאלון גונג" ופעילים בארגון "בורמה קמפיין" הקורא לדמוקרטיה בבורמה, משתתפים בהפגנות.

"לסין אין זכות לנופף בלפיד"

שדרנית הטלוויזיה הבריטית קוני האק סיפרה לרשת BBC כי מפגינים ניסו לחטוף את הלפיד מידיה, ואף הלמו בה. "הייתי נחושה בדעתי שלא לעזוב. מסביבי עודדו אותי אנשים להמשיך הלאה", הוסיפה.

ברחובות לונדון הוצבו מחסומים במטרה להדוף את המפגינים נגד סין בנקודות חשובות לאורך המסלול. פעילים למען סין דווקא הורשו להסתובב חופשי, סיפרו עדי ראיה. שני בני אדם נעצרו לאחר שכיוונו לעבר הלפיד מכלים לכיבוי אש. "לסין אין שום זכות לנופף בלפיד האולימפי ברחובות לונדון. המרוץ עצמו הוא כלי פרופגנדה משוכלל שמטרתו להסתיר את משינות זכויות האדם של סין", אמרו העצורים.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון יקבל את פני הלפיד ברחוב דאונינג 10, למרות הקריאות מצד פוליטיקאים ופעילים להחרמת המרוץ והאולימפיאדה. "גורדון בראון אינו תומך בשום צורה בממשלה הסינית", אמרה השרה הבריטית לענייני האולימפיאדה טסה ג'וול. מספר סלבריטאים בריטים פרשו מהמרוץ והביעו את הזדהותם עם הטיבטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully