וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח שיא: האם היום מצרים תבער?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.4.2008 / 18:58

ארגוני ימין ושמאל ינסו להשבית היום את מצרים במחאה על המצב הכלכלי ויוקר המחיה. הממשלה מאיימת ב"צעדים תקיפים"

מצרים על סף נקודת רתיחה. ממשלת מצרים הביעה (שבת) חשש מהקריאות להמונים להשתתף מחר בשביתה הכללית במחאה על יוקר המחיה במדינה. בימים האחרונים גבר המתח עד כדי כך שממשלת מצרים נאלצה לשגר מסרים דרך רשת האינטרנט והטלפונים הניידים, בהם היא הזהירה מפני "צעדים תקיפים" שינקטו מנגנוני הביטחון כלפי מי שישתתף בשביתה או ינסה להפגין.

בימים האחרונים קוראים ארגוני אופוזיציה מימין ומשמאל לציבור המצרי להשתתף מחר בשביתת הענק. הרקע לקריאות הוא המצב הפוליטי והכלכלי במדינה, בעיקר נוכח עליית מחירי הלחם שגורמת לזעם רב בקרב הציבור במצרים.

רבים רואים בקריאה לשביתה מחר מרי אזרחי, משום שהיא קוראת לאזרחים לא ללכת לעבודה, לא לצאת מבתיהם, לא ללכת לקניות, לא ללכת לבתי הספר ולאוניברסיטאות וללבוש בגדים שחורים. המחאה הגיעה אף לרשת החברתית הפופולארית פייסבוק, שם קוראים המארגנים לאזרחי מצרים להשתתף ב"יום זעם עממי" נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק, נגד מצבן המידרדר של מערכת הבריאות ומערכת החינוך ונגד השחיתות.

בכותרתו הראשית של עיתון האופוזיציה "א-דוסתור" נכתב (שבת): "השביתה מחר, יום ראשון, 6 באפריל". בעיתון נכתב עוד כי "הקריאה להשתתף בשביתה אינה קשורה לזרם פוליטי כלשהו, אלא נובעת מהחלטה של העם לומר את דברו. בכך הוא עוקף את המפלגות הפוליטיות החלשות". עיתון אופוזיציה נוסף, "אל-בדיל", קרא גם הוא בכותרתו הראשית לאזרחים להשתתף בשביתה: "מחר שביתה כללית במצרים".

השאלה הגדולה שנותרה היא האם השביתה תצליח לגייס את אזרחי מצרים. מצד אחד, ברור לכולם כי המצרים מעוניינים להבעיר את הרחובות ולהיענות לקריאה להשתתף בשביתה. אבל מצד שני, ברור גם כי הם חוששים מידו הארוכה של המשטר ומכוחות הביטחון, ולכן לא ברור כיצד יתנהגו מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully