וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד נגד ההמבורגר

רויטרס

12.10.2001 / 15:22

העולם המוסלמי מחריף ההפגנות נגד ארה"ב; שני פצועים בהפגנה היום בפקיסטן; אלפי מפגינים ברמאללה ובשכם; גם סניפי מקדונלד וקנטאקי פרייד צ'יקן סובלים מהלהט האיסלאמי

המהומות האנטי אמריקאיות נמשכות במספר מדינות איסלאמיות. מפגינים מוסלמים קיימו היום הפגנות המוניות במחאה על התקיפה באפגניסטן. בפקיסטן היו המהומות האלימות ביותר ושוטרים נאלצו לירות לעבר המפגינים. שני מפגינים נפצעו. יותר מעשרים אלף בני אדם השתתפו בהפגנה אנטי אמריקאית ברחובות טהראן שבאיראן.

הפגנות אלימות היו היום גם במספר ערים באינדונזיה שם התגוננה המשטרה באמצעות גז מדמיע כנגד אלפי המפגינים. בסרי לנקה שרפו המפגינים בובה בדמותו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. באיסטנבול שבטורקיה נעצרו 25 בני אדם בתום הפגנה המונית נגד המתקפה באפגניסן. גם בדלהי שבהודו נערכו הפגנות, אך מתונות יותר.

מרוואן ברגותי, ראש הפתח בגדה, צעד היום ברמאללה בראש הפגנה בהשתתפות אלף בני אדם נגד המתקפה האמריקאית באפגניסטן. גם בשכם נערכה הפגנה נגד ארה"ב. בקול ישראל דווח כי בהפגנה זו השתתפו 2,000 איש, בעיקר אנשי חמאס אך גם פתח.

מקדונלדס באינדונזיה - איסלאם פרנדלי

סמליה הבלתי מעורערים של התרבות האמריקאית סניפי רשתות האוכל המהיר, מקדונלד וקנטאקי פרייד צ'יקן, סובלים גם הם מהמחאה המוסלמית. פעילים מוסלמים שרפו היום את אחד מסניפי הרשת קיי.אפ.סי בפאקיסטן. אל עבר סניף אחר של הרשת במזרח אינדונזיה הושלחה פצצה ביתית שגרמה לנזקים קלים. פעילים אחרים חסמו את הכניסה לסניף מקדונלד בבירת אינדונזיה ג'אקרטה בפוסטרים ירוקים - צבע האיסלאם.

השלוחה האינדונזית של מקדונלד שייכת למוסלמים שביקשו היום להבהיר לאזרחי אינדונזיה כי אינם תומכים בארה"ב. ההנהלה הלבישה את צוות העובדים בסניף בג'אקרטה בלבוש מוסלמי מסורתי ותלתה פוסטרים ירוקים. "לא הרבה אנשים יודעים שמקדונלד אינדונזיה שייך לאינדונזים מוסלמים ולכן תלינו את הפוסטרים לצד הסמל הצהוב של הרשת", אמרה מנהלת הסניף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully