וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד "שטיפת המוח" של צה"ל בביה"ס

ספי קרופסקי

26.3.2008 / 9:54

פרויקט "דרך ארץ ושמים" שבמסגרתו נפגשים קצינים עם תלמידי תיכון יצא לדרך. גם הפגנות המחאה נגד "שטיפת המוח של התלמידים"

מיזם חינוכי ראשון מסוגו, בשם "דרך ארץ ושמים" יוצא הבוקר (רביעי) לדרך בבתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ. במסגרת הפרויקט, שיזמו מפקד חיל האוויר אלוף אליעזר שקדי ומשרד החינוך, יבקרו 800 קצינים וחיילים מכל חילות צה"ל ב-400 בתי ספר שונים וייפגשו עם 300 אלף תלמידי תיכון, במסגרת חגיגות ה-60 למדינת ישראל.

במהלך פגישותיהם עם התלמידים יספרו הקצינים והחיילים על פעילותם בצבא, וינסו להגביר את המוטיבציה בקרב המתגייסים לעתיד. בין השאר יעברו התלמידים פעילויות "חווייתיות וחינוכיות", שמטרתן "לעסוק בערכים ובחיזוק הגאווה הלאומית בהישגי המדינה ובתחומי העשייה הישראלית", כך לפי הודעה רשמית שהוצאה על ידי דובר צה"ל.

ואולם לא כולם תומכים בפרויקט שיזם האלוף שקדי. תנועת "פרופיל חדש", הקוראת לאזרוח החברה בישראל, הציבה כאות מחאה קבוצות של פעילים מחוץ לכמה מבתי הספר בהם נערך המיזם ברחבי הארץ. מחוץ לתיכון עירוני א' בתל אביב הציבו חברי התנועה מיצג של מוח – סמל, לדבריהם, "לשטיפת של התלמידים על ידי אנשים הצבא".

"אנחנו רוצים להגיד שאין מקום לצבא בבתי הספר בכלל", הסביר לוטן רז ממובילי המחאה - מחוץ לתיכון התל אביבי. לשיטתו, "ערכים צבאיים מקדמים חוסר שוויון, היררכיה ולא מעודדים מחשבה ביקורתית". הוא הוסיף כי התנועה בתחילתו של קמפיין שמטרתו להוציא את הצבא מבתי הספר. "המטרה היא לא לשכנע את התלמידים לא להתגייס, אבל לגרום להפסקת שטיפת המוח במערכת החינוך", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully