וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליגרך לונדוני ממבקרי פוטין נעלם

שי אילן

23.3.2008 / 16:42

בביתו של איל התקשורת לאוניד רוז'צקין נמצאו סימני דם וחלונות מנופצים. החשד: הוא חוסל על ידי השירות החשאי הרוסי

שלטונות לטביה הביעו חשש לחייו של לאוניד רוז'צקין, מיליארדר הידוע בהתנגדותו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. משטרת לטביה אמרה לסקוטלנד יארד שרוז'צקין, ממייסדי עיתון העסקים הבריטי סיטי איי-אם נרצח. המיליארדר, שחילק את זמנו בין לונדון ללטביה, נעדר מביתו הסמוך לריגה מזה שבוע. על פי דיווחי המשטרה, בביתו התגלו סימני דם, רהיטים הפוכים וחלונות מנותצים. דם התגלה גם ברכב ה-4X4 שלו, שנמצא נטוש ליד שוק בריגה.

משטרת לטביה פנתה למשטרת לונדון כדי לקבל סיוע, בגלל הניסיון הבריטי עם סוכני השירות החשאי הרוסי בשנים האחרונות. החשד גם הפעם הוא שלרוסיה היה יד בחיסולו של האוליגרך. המשטרה סורקת את אחוזתו רחבת הידיים של רוז'צקין, הסמוכה לחוף הים וליערות עבותים. רוז'צקין נראה לאחרונה לפני שבוע בלונדון, משם הוא טס ללטביה במטוסו הפרטי ואחר כך נעלם.

רוז'צקין, יליד רוסיה שעבר אחר כך לארצות הברית, עשה את הונו אחרי הפרטת חברות התקשורת הרוסיות. פרט לחברת תקשורת סלולרית, הוא גם בעלים של חברת הפקות הוליוודית. מלבד הביקורת הקשה שהשמיע נגד השלטון הרוסי, הוא גם נחקר בחשד להונאה של חברה הקשורה לשר התקשורת הרוסי. רוז'צקין מבוקש על ידי השלטונות ברוסיה מאז שנת 2006. דוברו של רוז'צקין הכחיש בתוקף שההיעלמות היא תכסיס תקשורתי כדי לפרסם את הסרט החדש של חברת ההפקות שבבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully