וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו לא עומדים בפני פרשת קישון נוספת"

יהושע בריינר

23.3.2008 / 15:47

כך אומר מומחה לרפואה תעופתית בעקבות גילוי חומר מסרטן במטוסי F16. "ברגע שהתגלה החומר במטוס אחד הופסקו כל הטיסות"

"אנחנו לא עומדים בפני 'פרשת קישון' שנייה", אמר לוואלה! חדשות ד"ר ערן שנקר, רופא תעופתי וראש המרכז למחקר רפואת תעופה וחלל המכון פישר, בעקבות גילוי חומר מסרטן במטוסי ה-F16 מדגם "סופה" בחיל האוויר במהלך סוף השבוע האחרון. "בפרשת הקישון החיילים היו חשופים לחומרים המסרטנים תקופה ארוכה, אולם במקרה של חיל האוויר ברגע שגילו כי במטוס בודד של החיל יש חשיפה גבוהה, הפסיקו את הטיסות בכלל המערך, כך שהטייסים יכולים להיות רגועים".

לדברי ד"ר שנקר, החומר שהתגלה, פורמאלדהין, הוא חומר כימי נפוץ מאוד, שאף נמצא באטמוספירה. "יש לחומר שימושים רבים, אך ברוב המקרים הוא נמצא בריכוזים מאוד נמוכים. יחד עם זאת, חשיפה מוגברת לאורך זמן ממושך ובריכוז גבוה עלולה להוביל לסרטן בדרכי הנשימה, בלוע או בגרון וכן לגידולים במוח. אני מאמין שמפקד חיל האוויר הפסיק את האימונים במטוס כלקח מפרשת הקישון, ומרגע שהנושא התגלה, הצבא נקט בשקיפות מלאה".

היום ייפגשו צוות בדיקה מיוחד של חיל האוויר הישראלי, חיל האוויר האמריקאי ונציגי יצרנית המטוס 'לוקהיד מרטין' על מנת לדון בסוגייה ולמצוא לה פתרונות. בנוסף, בחיל האוויר מתכננים לקיים שיחות עם אנשי צוות האוויר של טייסות הסופה ביחד עם בכירי החיל, ולפרוס בפניהם את הבדיקות אותן הם צפויים לעבור בתקופה הקרובה ביחידת הרפואה האווירית של החיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully