וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חסר אונים מול גנבי המתכות

יהושע בריינר

23.3.2008 / 13:09

צה"ל לא מצליח להתמודד עם גל הגניבות הגובר. "הגנבים מוכנים לסכן את חייהם בשביל חתיכת ברזל". לאחרונה נגנב גשר ואפילו טנק

במערכת הביטחון רגילים להתמודד עם חמושים פלסטינים ואיומים על גבולות המדינה, אבל עם גנבים מבית מתקשה צה"ל להתמודד. בצה"ל מוטרדים מהעלייה בתקופה האחרונה במספר האירועים בהם גנבי מתכות גנבו ציוד צבאי לאור יום ומתחת לאפם של החיילים, ומופתעים מהתעוזה של הגנבים. "אנחנו עומדים כמעט חסרי אונים מול התופעה המתגברת", אומר גורם צבאי, "כל ציוד מכני צבאי, או עמדה צבאית שנגישה לאזרחים היא מטרה עבור גנבי המתכות, שלעיתים אפילו מסכנים את חייהם עבור חתיכת ברזל".

עיקר הגנבות בתקופה האחרונה התרכזו באזור הצפון. כך למשל ביום חמישי האחרון נתפסו שני תושבי הכפר טובא-זנגריה, כשברכבם חלקים מגשר צף של צה"ל שנלקח, ככל הנראה, מאזור נהר הירדן. מדובר בגשר שאינו נמצא בשימוש מבצעי, אולם שייך לצבא ומדי פעם נעזרים בו לאימונים. לפני כשלושה שבועות נעצר אדם החשוד כי פירק טנק של צה"ל ששימש כמטרה באימונים בשטח אש בפיקוד הצפון.

גם בדרום סובלים מבעיה דומה. לעיתים קרובות נעלמות מטרות משטחי אש של חיל האוויר בנגב. במקרים אחדים אף הופסקו אימונים לאחר שטייסים זיהו כלי רכב חשודים נעים בשטח האש. "אין להם אלוהים", אומר הגורם, "הם נכנסים בלי חשש לשטחי אש, מעמיסים את המתכות ונעלמים. במקרים רבים אנחנו מגלים שחסרים חלקים רק אחרי שהמשטרה תופסת את הגנבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully