וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר מאיים: נשבש את סמסטר ב'

ספי קרופסקי

20.3.2008 / 19:41

זאת מכיוון שראשי האוניברסיטאות אינם מסכימים לשבת איתם למו"מ על הסדרת תנאיהם. "אם נאלץ להשבית הלימודים - זה מה שנעשה"

ארגוני הסגל הזוטר מאיימים להכריז על סכסוך עבודה עם הנהלת המוסדות ולשבש את הסמסטר הקרוב. כך הודיע היום (חמישי) יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, אלי להר, לאחר פגישה שערכו חברי הפורום אתמול. זאת, לטענתו של להר, מכיוון שראשי האוניברסיטאות אינם מסכימים לשבת איתם למשא ומתן על הסדרת תנאיהם.

בסגל הזוטר טוענים כי כבר גובשה תכנית עם ראשי האוניברסיטאות והמועצה להשכלה גבוהה לשיפור תנאיהם של ה"מרצים מחוץ". כחלק מהתכנית היו אמורים חברי הסגל, הנאלצים לעבוד בתנאי קבלן ולהתפטר כל שמונה חודשים, לקבל תנאים סוציאליים וזכויות פנסיה "מינימליות", לדבריהם.

ואולם, ראשי האוניברסיטאות עדיין לא תיאמו פגישה עם נציגי פורום הסגל הזוטר. "לא מדובר פה על שום דבר מהפכני אלא על תנאים מינימלים", מסביר להר. " אין לנו רצון שהמצב ידרדר ואנחנו לא נלהבים להשבית, חלקינו סטודנטים ואנחנו לא רוצים לפגוע בסטודנטים אחרים ולכן אנחנו חושבים גם על צעדים נוספים כגון פניות להנהלה", הוסיף. ואולם לדבריו של להר, "אם נאלץ להשבית את הלימודים - אז זה מה שנעשה".

בסגל הזוטר מלינים על תנאיהם במוסדות להשכלה גבוהה. בין השאר, נאלצים חברי הסגל ללמד במהלך שמונה חודשים, שלאחריהם הם מפוטרים לארבעה חודשים - במשך חופשת הקיץ. כמו כן, חברי הסגל הזוטר – לרוב מתרגלים ואסיסטנטים – לא זוכים ליהנות מתנאים סוציאליים, פנסיה וזכויות אקדמאיות. "לא יתכן שהאוניברסיטאות משקיעות המון כספים בימים פתוחים לפתות סטודנטים חדשים לבוא ללמוד, אבל בסטודנטים הוותיקים הם מתעללים כך", מסכם להר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully