וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: צבא סודן טבח באזרחים בדרפור

20.3.2008 / 17:15

דו"ח שפרסם האו"ם מגלה שהצבא הסודני התקיף השנה כפרים והרג 115 בני אדם. 30 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם

נציבות זכויות האדם של האו"ם קובעת שצבא סודן תקף אזרחים בכפרים בדרפור במהלך השנה. על פי הדו"ח, 115 אזרחים נטבחו ו-30 אלף איבדו את בתיהם מירי של מסוקים ומטוסים משולב בהתקפות של מיליציות חמושות. ההתקפות אירעו בחודש ינואר ובפברואר במערב החבל, והן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, כך קובע הדו"ח. הדברים פורסמו על ידי נציבת זכויות האדם של האו"ם, לואיז ארבור, בז'נבה.

הכוחות התקיפו את הכפר סרף ג'ידאד בינואר וב-8 בפברואר את סירבה, סילייה ואבו סורוג', במטרה לפגוע במורדים. אולם לפי הדו"ח, הצבא לא הבחין בין אזרחים לחמושים. ישנן עדויות אמינות, נאמר בדו"ח, שחיילים במדים ביצעו מעשי אונס בנשים ובילדות. בין ההרוגים היו נכים, קשישים, נשים וילדים. רבים מהניצולים נאלצו לברוח לצ'אד השכנה. עוד מגלה האו"ם שבתים, מרכזים רפואיים, מאגרי מים ומחסני מזון נהרסו בשיטתיות על ידי הצבא.

הכוחות המזוינים משתפים פעולה לדברי האו"ם עם מיליציות הג'נג'וויד הרצחניות. התקפות דומות בוצעו כנראה במקומות אחרים, אבל האו"ם לא יכול היה לחקור את המקרים משום שהממשלה מנעה ממנו גישה אליהם, בניגוד להתחייבויותיה. ממשלת סודן לא הגיבה בינתיים להאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully