וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ימין: מפרסמי הפשקוויל סוטים והוזים

12.3.2008 / 19:44

לדברי הגורמים, האנשים שעומדים מאחורי המודעה שקראה לצאת למלחמה הם "פרובוקטורים שנמצאים מחוץ למחנה"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

בשכונת קריית משה בירושלים, סמוך לישיבת "מרכז הרב", נראו היום (רביעי) כרוזי "גילוי דעת" הקוראים "לפעול למען הנהגה יהודית מתוקנת, זאת מלבד פעולות מקומיות מבורכות". כותבי הכרוז אינם מפרטים מהן הפעולות, אך מוסיפים: "כל אחד ואחד נדרש ביציאה למלחמה, ולתאר לעצמו את מה שהאויב זומם לעשות לנו, ולקיים בו מידה כנגד מידה".

בין 11 הרבנים החתומים על הכרוז: הרב דוד דרוקמן, הרב יעקב יוסף (בנו של הרב עובדיה יוסף), הרב יהודה קרויזר, הרב גדי בן זמרה והרב שמואל יניב. כולם מזוהים עם הפלג הקיצוני של הימין, וידועים כמתנגדים לדרכה הממלכתית של ישיבת "מרכז הרב".

עוד נכתב בכרוז, כי "השלטון והממסד השולט כיום בארץ הקודש הולך בדרך של ותרנות גוברת לאויב הערבי, מבית ומחוץ, וכך הוא מנפח בקרבם את האשליה שיוכלו להשמיד את הקיום היהודי בארץ הקודש. והחמור מכל, השלטון אף מספק לאויב נשק שמופנה לשפיכת דם יהודים". הכותבים קוראים לעם ישראל להפסיק ולפרנס את "האויב הערבי".

הכרוז מסתיים בפסוק: "ונזכה ונקהלו היהודים בעריהם לשלוח יד במבקשי רעתם", הלקוח ממגילת אסתר.

השר לביטחון הפנים אבי דיכטר אמר היום (רביעי) כי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל לא מכירים התארגנות של אנשי ימין קיצוני לביצוע פיגוע לאומני. דיכטר השיב לח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), שפנה אליו אמש בבקשה לבדוק את נושא הכתבה שפורסמה בערוץ 1. בכתבה נטען כי אחד מרבני הישיבה תכנן לבצע פיגוע תגובה לאומני. "אין שחר לידיעה, והראיה היא שלא בוצעו מעצרים", אמרו בישיבה.

לטענת הרב יצחק שפירא, אחד מהחותמים על המכתב, טען כי התקשורת סילפה את מה שנכתב ב"גילוי דעת תורה". לדבריו, כוונת הדברים היא שראשית לכל יש להעמיד הנהגה יהודית מתוקנת. בנוסף "אסור להכניס מחבלים לתוך הבית", כהגדרתו. "בין הפעולות של כלל הציבור לבין מה שכל אחד עושה בתוך ביתו, יש פעולות רבות שנעשות הן בתחום ההתיישבות והביטחון והן בתחום המחאה והפוליטיקה. למגוון הפעולות האלה אנו קוראים 'פעולות מקומיות'".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully