וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: נחרים את רשת "אל-ג'זירה"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

12.3.2008 / 11:31

בירושלים צפויים להטיל חרם על רשת החדשות מקטאר בשל "סיקור לא הוגן" של תקיפות צה"ל בעזה. "הם הפרו כל סטנדרט עיתונאי"

ישראל צפויה להטיל בימים הקרובים חרם רשמי על רשת הטלוויזיה הקטארית "אל ג'זירה", בשל מה שבירושלים מגדירים כ"סיקור לא הוגן" של תקיפות צה"ל האחרונות ברצועת עזה. סגן שרת החוץ, ח"כ מגלי והבה, מתכוון לשלוח בימים הקרובים מכתב למשרדי חברת החדשות בדוחא, קטאר ובו הודעה על החרם.

גורמים בירושלים אמרו הבוקר (רביעי) בשיחה עם וואלה! חדשות, כי ההחלטה להחרים את הרשת בעלת האוריינטציה הערבית עלתה בעקבות הביקורת הקשה על אופן הסיקור של האירועים באזור, בדגש על סבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה. כחלק מהחרם גורמים ישראלים רשמיים ימנעו מלדבר עם כתבי הרשת.

בירושלים מלינים על הסיקור המוטה והתכנים האנטי ישראלים שמציגה הרשת לטענתם, שלמרות זאת זוכה לשיתוף פעולה מלא מגורמי ההסברה בישראל. "יש במשרד החוץ ביקורת קשה מאוד על הרשת, שלדעתנו הפרה כל סטנדרט עיתונאי ואת כל כללי האתיקה האפשריים", אמר גורם בירושלים. עוד הוסיף הגורם כי רשת אל-ג'זירה עצמה הודיעה היום רשמית כי "ממשלת תל אביב" מחרימה אותם.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר בתגובה כי מדובר בנסיון מסוכן להפחיד כלי תקשורת. "ממשלת ישראל רוצה שהתקשורת תסתיר מידע על פשעיה בעזה" הוא אמר. "התמונות לא משקרות, ובמקום שממשלת ישראל תבדוק מחדש את מדיניותה, היא נטפלת לתקשורת המסקרת את התוצאות המחרידות של מדיניות זו. החרם הוא סימפטום של פשיטת רגל מוסרית ופוליטית של הממשלה".

רשת אל-ג'זירה החלה לשדר בשנת 1996, וטוענת שהיא הרשת העצמאית היחידה במזרח התיכון. לפני כשלוש שנים החלה הרשת להפעיל ערוץ מקביל בשפה האנגלית במטרה לפנות לקהל יעד גדול יותר גם בעולם המערבי. מספר צופיה של הרשת מוערך בחמישים מיליון צופים ברחבי העולם, ולרשת קיים בסיס ישראלי עם כתבים – חלקם ערבים ישראלים. באתר הרשת אלו מוצגים כ"פלסטינים". עם זאת, הרשת מכירה במדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully