וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש רשימת הטרור בארה"ב: ארגון ירוק

טלי גולדשטין

11.3.2008 / 15:34

לפי ה-FBI, "אירת' ליבריישן פרונט", ארגון קיצוני להגנה על איכות הסביבה, מהווה איום גדול יותר אפילו מאשר אל קאעדה

הארגון הקיצוני להגנה על איכות הסביבה – "אירת' ליבריישן פרונט" (ELF ) – נמצא בראש רשימת ה-FBI של איומי הטרור המקומיים בארצות הברית, כך מדווח העיתון הבריטי "טיימס". בשבוע שעבר חבר בארגון נעצר בחשד כי עזר להרוס מעבדה בשווי 7 מיליון דולר באוניברסיטת וושינגטון וחברים נוספים נחשדים בהצתת בתי מיליונרים בשכונת יוקרה של סיאטל. כעת גובר החשש כי הפעילים הקיצוניים מהווים איום גדול יותר לארצות הברית אפילו מארגון אל קאעדה ודומיו.

לפי ה-FBI, ארגון ELF – שהחברים בו ידועים בכינוי "אלפים" (Elves) – היו אחראים לביצוע למעלה מ-1,200 פעולות פליליות בארצות הברית שעלותם הסתכמה בכ-100 מיליון דולר. יש המעריכים כי נתונים אלו גבוהים פי 2.

בין פעולותיו של הארגון ניתן למנות קמפיין הפצצות נגד מכוניות שטח מסוג ה"האמר" בחוף המערבי ב-2003 שעלותו הסתכמה ב-5 מיליון דולר; הצתה של בניין דירות חדש בסאן דייגו באותה שנה שנזקיה הסתכמו ב-50 מיליון דולר; והפצצה של אתר נופש יוקרתי בעיר וייל שבקולורדו. לדברי ה-FBI, זהו רק עניין של מזל שעד כה איש לא נהרג באף אחת מהתקפות הארגון.

ELF נוסד ב-1992 על ידי חברים בארגון "אירת'!פירסט", שפעל באופן חוקי בבריטניה. בתוך שנתיים תאי ELF הופיעו באירופה ובאמצע שנות ה-90, הם התפשטו גם בארצות הברית ובקנדה. בהצהרה של הארגון נכתב: "יש ששה מיליארד אנשים על פני כדור הארץ, כשליש מהם חיים בעוני. הגיע הזמן להחליט מה חשוב יותר: כדור הארץ ובריאות האוכלוסייה או רווחי אלו ההורסים את הכדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully