וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ערבי: "הפיגוע בישיבה - רצח ברברי"

שולמית אביצור

11.3.2008 / 10:26

העיתון הכווייתי "אל ווטן" ביקר באופן חסר תקדים את הפיגוע במרכז הרב. "אין זיקה בין טרור רצחני להרג לא מכוון של אזרחים בעזה"

ביקורת חסרת תקדים בחריפותה בעיתון ערבי על הפיגוע בישיבת "מרכז הרב". "הפעולה בישיבה היתה מעשה רצח ברברי של 8 ילדים שעסקו בלימודי דת", נכתב הבוקר (שלישי) במאמר בעיתון הכווייתי "אל-ווטן". "הפיגוע הנתעב והלא אנושי הזה מבטא את דרכם הקיצונית והלא אנושית של ארגוני הטרור - חמאס וחיזבאללה".

עוד נכתב במאמר, כי "הפיגוע האיום צריך לגרום לעולם החופשי להבין את גודל הטרור ואיומיו ולהבין כי יש לנקוט נגדו עמדה ברורה ומוחלטת. לא ניתן לשאת ולתת עם טרור שמכוון עצמו ללא הבחנה כלפי תלמידים, נשים ותינוקות וללא התחשבות במקום באמצעי ובמטרות".

הכותב, הסופר והעיתונאי הכווייתי עבדאללה אל עדלק, הסביר את הביקורת, וכתב כי "אין זיקה בין מעשה טרור רצחני להרג לא מכוון של אזרחים בעזה בתגובה על ירי הטילים של חמאס".

מאמרו של עדלק יוצא דופן בנוף התקשורת הערבית. בסוריה, סודן ואף בלבנון שיבחו עיתונאים את מבצע הפיגוע, תיארו אותו כ"פעולת הקרבה", והציגו את הקורבנות כ"קיצוניים" וכ"חדורי שנאה לערבים". העיתונאים אף יצאו נגד הודעת הגינוי שפרסמה הרשות הפלסטינית לאחר הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully