וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 70% נגד הוצאת הכסף על חגיגות ה-60

קובי מנדל

9.3.2008 / 10:33

מסקר שערך מכון "TNS טלסקר" עולה, כי רוב הציבור היה מעדיף לראות את המיליונים מוקצים לטובת סעיפים חברתיים בתקציב המדינה

כמעט 70% מתושבי ישראל אינם מעוניינים שכסף רב יבוזבז על חגיגות ה-60 למדינת ישראל. כך עולה מסקר שמפרסם הבוקר החוג למדע המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. 69% מהנשאלים סברו כי אין זה ראוי להוציא סכום כסף כזה על החגיגות. יותר מ-75% (מבין מי שסברו שאין זה ראוי) סברו כי היה ראוי להקצות את הכסף לטובת סעיפים חברתיים מובהקים בתקציב המדינה(סל התרופות, קידום מערכת החינוך בישראל, אוכלוסיות נזקקות).

את הסקר ביצע מכון "TNS טלסקר". אנשי החוג, בראשות הד"ר לאה רוזן, מה הן עמדות הציבור בעניינים שונים הנוגעים לסוגיית מדינת הרווחה. מהסקר עולה נתון מעניין נוסף, לפיו רבים מעדיפים להזרים את הכסף אל תקציב הרווחה על פני חיזוק כוחו של צה"ל, ואפילו על פני הטבות שונות לתושבי קו העימות בדרום ובצפון.

בתגובה לממצאים אמרה ד"ר רוזן, כי "אלו הם ממצאים ראשוניים בלבד ומוקדם מדי אולי להסיק מהם מסקנות מרחיקות לכת. יחד עם זאת, במציאות העגומה, זוהי סיבה טובה לחגיגה. אזרחי ישראל אכן הגיעו לעצמאות, או לפחות מסרבים להתפתות להבטחות של לחם ושעשועים. הישראלים אוהבים אמנם תוכניות ריאליטי, אך את ההפקה האחרונה של 'מוכרחים להיות שמח' מטעם ממשלת ישראל – הם אוהבים כנראה הרבה פחות".

השרה הממונה על חגיגות ה-60, רוחמה אברהם, אמרה בתגובה כי היא "מצרה על העובדה כי ד"ר בישראל עורכת מחקר מבלי לברר את נתוני האמת. מצער עוד יותר שהיא מחנכת דור שלם של סטודנטים מבלי להתבסס על עובדות".

היא קראה לציבור "להיכנס לאתר האינטרנט (קישור למטה) וללמוד על הפעילות הברוכה שמתקיימת בשנת השישים לעצמאות ישראל. הנושא המרכזי של שנת השישים הם ילדי ישראל וכל הפעילות והפרויקטים נועדו לשרת מטרה אחת - חיזוק ילדי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully