וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: ברי חמיש יפצה את איתמר בן גביר כי כינה אותו "סוכן שב"כ"

הילה רז

6.3.2008 / 12:04

השופט: "הפרסומים מציגים את בן גביר כאדם לא הגון ואף מסוכן"



הכינוי סוכן שב"כ מהווה לשון הרע בקרב חוגי הימין הקיצוני. כך קבע אתמול השופט עודד שחם מבית המשפט השלום בירושלים.



השופט שחם חייב את ברי חמיש, מחברו של הספר מי רצח את יצחק רבין, לשלם לאיתמר בן גביר ואישתו אילה 30 אלף, לאחר שכינה את בן גביר סוכן שב"כ במספר הזדמנויות - במאמרים שכתב באינטרנט, בהרצאות שנשא בקרב חוג הימין הקיצוני ובשיחות שניהל עם עשרות אנשים, אשר בפניהם טען כי "איתמר בן גביר הוא סוכן פרובוקטור של השב"כ...איתמר בן גביר הוא מדיח מטעם השב"כ...שטינקר שהסגיר אנשים למשטרה".



השופט שחם מציין כי כתב ההגנה שהגיש חמיש נמחק מכיוון שהוא לא מילא אחר החלטות בית המשפט, לא גילה מסמכים שנדרש לגלות, לא מילא שאלונים ולא התייצב לדיונים בשלב כלשהו.



השופט שחם קובע בפסק דינו כי "הפרסומים מציגים את בן גביר כאדם לא הגון ואף מסוכן. בכל הפרסומים הוא הוצג כשותף למעשה הונאה, וכבוגד במחנה אליו הוא משתייך".



השופט שחם מוסיף כי "הקביעה כי פרסומים לפיהם בן גביר פועל כסוכן שב"כ בתוך הקבוצה בה הוא חי, מציג מצגי שווא, פועל כדי להכפיש את מי שמשתייכים למחנה הפוליטי אליו הוא נחזה להשתייך, ויוצר פרובוקציות אשר יש בהן כדי להכשיל את חבריה, הינם לשון הרע בכל הנוגע לחברי אותה קבוצה".



בן גביר ואישתו טענו כי נגרמו להם נזקים כלכליים בכך שבן גביר לא קיבל מלגה בסך 1000 שקל לחודש מתורם אמריקאי עלום, שמעניק מלגות לסטודנטים תושבי יהודה ושומרון. עוד נטען שרעייתו של בן גביר עזבה את לימודיה מכיוון שחברתה ללימודים הפסיקה להעביר לה חומר לימודי וניתקה עימה קשר בטענה כי נישאה לסוכן שב"כ. טיעונים אלה לא התקבלו, אך חמיש חויב לשלם לבני הזוג 30 אלף שקל בשל פגיעה בשמו הטוב של בן גביר, וכן 6000 שקל נוספים הוצאות משפט.



(ת.א. 11662/05)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully