וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים באום אל פאחם: "נפדה את השאהידים"

נתיב נחמני וספי קרופסקי

4.3.2008 / 23:17

אלפי משתתפים, בהם רעולי פנים, צעדו תוך שהם קוראים קריאות נגד ישראל, נושאים תמונות של ילדים פלסטינים הרוגים ודגלי חמאס

מערכת וואלה!

צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נועם ורטהיים

הפגנת הענק באום אל פאחם התקיימה הערב (שלישי), במחאה על פעילות צה"ל ברצעות עזה בימים האחרונים. אלפי בני אדם מהמגזר הערבי , בהם רעולי פנים, השתתפו בהפגנה וצעדו, תוך שהם צועקים קריאות נגד ישראל ונושאים תמונות של ילדים פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל ודגלי חמאס. המפגינים קראו, בין היתר, "ברוח ובדם נפדה את השאהידים".

ההפגנה הסתיימה ללא הפרות סדר מיוחדות, למעט כמה מקרים של יידוי אבנים בצומת אום אל פאחם בכביש 65. המשטרה עצרה שני חשודים ביידוי.

באירוע, שנערך ביוזמה משותפת של ועדת המעקב העליונה והמפלגות הערביות, נאמו ראש עיריית אום אל פחם, השיח' האשם עבד אל-רחמן, ויו"ר ועדת המעקב, שווקי חטיב.

לאירוע ההמוני הגיעו גם כל חברי הכנסת מהסיעות הערביות השונות. יו"ר חדש, מוחמד ברכה, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי ארבע סיסמאות מרכזיות מובילות את ההפגנה: "הפסקת ההתקפות נגד העם הפלסטיני והגעה להפסקת אש, הפסקת המצור על רצועת עזה, האצת המשא ומתן לשלום עם הרשות הפלסטינית וקריאה לאחדות בתוך הרשות הפלסטינית".

לדבריו של ברכה, "אם הממשלה בישראל רוצה להגן על אזרחיה, עליה לקדם את הפסקת האש. הזוועות שישראל מותירה אחריה בעזה יהיו בית היוצר לזעם ולתסכול, ובסופו של דבר להפגזות. אי אפשר להישאר עם המשוואה של מה שלא יושג בכוח יושג ביותר כוח. זה רק יביא למעגלים נוספים של אלימות", הוסיף.

"ישראל כבר מדברת עם חמאס"

ח"כ סעיד נפאע (בל"ד), שהשתתף גם הוא בהפגנה הערב, הסביר כי המסר שיבקש להעביר הוא להפסיק את "שפיכות הדמים והמעשים הנפשעים המתבצעים בעזה, שקורבנותיהם הם בעיקר ילדים קטנים ונשים". לשיטתו של נפאע, "אם אכן ממשלת ישראל מעונינת בהפסקת ירי הקסאמים והגראדים, עליה לקבל את קריאות ה'תהדייה' שיוצאות מעזה - לא רק מאז המתקפה האחרונה אלא כבר כמה חודשים".

"הרי מדברים עם חמאס על נושאים אחרים, ושלא ינסו למכור לוקשים", ממשיך נפאע. "הם מדברים איתם על החטופים אז למה שלא ידברו על רגיעה?", הוא רומז למשא ומתן שמתקיים בעניינו של החייל החטוף גלעד שליט, ומספק הסבר נוסף: "ישראל טוענת שלא תקבל את הקריאות מעזה היות וחמאס לא מוכן להכיר בזכות הקיום של ישראל. אם אכן זו הסיבה, אז לא הייתה צריכה להיות הפסקת אש בגבול הצפון עם חיזבאללה, שגם לא מכיר בישראל".

בהקשר הזה, סובר ח"כ נפאע כי המשטרה סובלת מפאראנוית יתר. עם זאת, הוא אומר כי "אם המשטרה תשמור מרחק, לאף אחד אין סיבה לדאוג". ח"כ ברכה מעריך גם הוא כי לא צפויות התפתחויות אלימות. "אין לנו שום עניין בתופעות כאלו. ראוי שהמשטרה תשמור מרחק ותאפשר לנו להביע את עמדתנו", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully