וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בבסיס צה"ל נגרם מנשק של חיזבאללה

יהושע בריינר

25.2.2008 / 23:13

קצין ונגד נפצעו קשה במהלך ניסוי בטיל נ"ט, שנלקח שלל במלחמת לבנון. הניסוי בוצע בשל חשש צה"ל כי בידי חמאס מאות טילים דומים

מתחקיר ראשוני של הפיצוץ היום (שני) בבסיס הניסויים של צה"ל ליד ראשון לציון, עולה כי קבוצת חיילים, בהם הקצין והנגד שנפצעו, ערכו ניסוי בטילים נגד טנקים שנלקחו שלל במלחמת לבנון השניה מחיזבאללה. גורם בצה"ל סיפר כי ניסויים בשלל שנתפס במלחמה נעשו בצה"ל גם בעבר במטרה ללמוד את אמצעי הלחימה של האויב. ככל הנראה, דווקא בטיל הספציפי שנבדק היום היתה בעיה טכנית, שטרם התבררה.

במלחמת לבנון השניה חדרו טילי נ"ט שריון הטנקים הישראלים, הסבו נזק רב וגרמו לאבידות בנפש. על פי הערכות מודיעין, ארגוני הטרור ברצועה מחזיקים במאות טילי נ"ט, ובצה"ל חוששים שהנשק שנבדק היום עלול לשמש את פעילי חמאס בעתיד.

קצין צה"ל ונגד נפצעו הבוקר באורח קשה מפיצוץ שארע במהלך הניסוי. מדובר צה"ל נמסר, כי החיילים נפגעו מפגיעות הדף ופונו במסוק של חיל האוויר לבית החולים "שיבא" בתל השומר. המשטרה הצבאית החוקרת וגורמים במשרד הביטחון פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות הארוע.

הבסיס בו אירע הפיצוץ מכונה גם בשם "מטווח 24", והוא משמש בסיס ניסויים של אמצעי לחימה של צה"ל ומשרד הביטחון. הבסיס נמצא במערב ראשון לציון, בשדרות רחבעם זאבי. הוא סמוך לשכונות מגורים ובעבר אף שקלו בצה"ל לפנות את הבסיס לדרום הארץ.

לפני כחודש נפצע חייל אחד באורח קשה, ועוד שישה, בהם ארבעה חיילים ושני אזרחים עובדי צה"ל, נפצעו באורח קל עד בינוני בפיצוץ שאירע בספינת טילים של חיל הים, בעת שעגנה בבסיס החיל בחיפה. התאונה נגרמה כתוצאה מפיצוץ פגז במהלך עבודת תחזוקה על ספינת הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully