וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח זיהום האוויר: אפשר לנשום

שולמית אביצור

18.2.2008 / 10:42

השיפור חל עקב ירידה בפליטת גזים מכלי רכב, ומזג אוויר שסייע לפיזור הזיהום. בירושלים חלה הרעה באיכות האוויר, בעיקר בשל עבודות בניית הרכבת הקלה

אפשר כבר לנשום לרווחה? מסתבר שכן, לפחות בחלק מערי ישראל. בשנת 2007 נרשם שיפור מסוים באיכות האוויר בגוש דן, בעפולה, בבית שמש, ברחובות, בחיפה ובקריות. עם זאת נרשמה הרעה באיכות האוויר בירושלים ובמודיעין, ובערים באר שבע וכרמיאל מצב האוויר נותר ללא שינוי.

מנתוני מערך הניטור של המשרד לאיכות הסביבה עולה בין היתר כי בגוש דן נמדדו 45 ימים עם זיהום אוויר גבוה בשנת 2007, לעומת 59 ימים בשנת 2006. מהנתונים עלה כי חלה ירידה בזיהום מכלי רכב, וכי מקורן של חלק גדול מהחריגות מתקני איכות האוויר בסופות אבק טבעיות, שהתחוללו בשנה שעברה ברחבי הארץ. השיפור באיכות האוויר שחל בתל אביב וגוש דן נובע משילוב בין ההפחתה בפליטות של מזהמי האוויר ותנאי מזג האוויר המעודדים את פיזור המזהמים.

בבירה לעומת זאת, המצב החמיר, אם כי רק במעט. בירושלים נמדדו 33 ימים עם איכות אוויר גרועה בשנת 2007, לעומת 32 ימים בשנת 2006. ההרעה חלה בעיקר במרכז העיר, עקב עבודות תשתית מאסיביות בשל בניית מסלולי הרכבת הקלה בעיר. סיבה נוספת לזיהום היא פליטת גזים מכלי רכב. עם זאת, על אף העליה בזיהום, ב-2007 לא נרשמה חריגה של חלקיקים נשימים, חלקיקים שסופחים על גביהם חומרים מסוכנים מאד לבריאות. כך שגם בירושלים, עדיין אפשר לנשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully