וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסום נסגר בגלל התרעה - הפלסטינית מתה

ניר יהב

15.2.2008 / 16:38

עדי ראייה פלסטינים: צה"ל מנע מאמבולנס לפנות אישה לטיפול בבית חולים בטולכרם וגרם למותה. צה"ל: "אישרנו מעבר האמבולנס"

אישה פלסטינית תושבת הכפר דיר אל-רוסון הסמוך לטולכרם, מתה אתמול (חמישי) לאחר שנמנע מעבר של אמבולנס עבורה במחסום ג'רושייה ליד טולכרם. בצה"ל מכחישים וטוענים כי אישרו את מעברו של האמבולנס, אלא שהוא לא הגיע כלל לאסוף את האישה.

אתמול, בעקבות מותו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, התקבלה התרעה חמה על כך שאחד הארגונים הפלסטינים מתכוון להוציא פיגוע מאיזור צפון השומרון, כשעיקר ההתרעה התמקד בעיר טולכרם. משעות הצהריים ועד הלילה הטילו כוחות צה"ל וכוחות נוספים כתר על העיר, ומנעו מעבר ממנה ואליה. עדי ראייה סיפרו לוואלה! חדשות כי מאות אנשים היו תקועים במכוניותיהם בגשם שוטף ליד המחסומים ג'ברה, פרעון, ענבתא, ג'ערון וג'רושייה, משעה 12:30 בצהריים ועד 23:00 בלילה, עת הוסר הסגר מבלי שנמצא דבר.

באותו הזמו, משפחתה של האישה הפלסטינית, פאוזייה טארק, הזעיקה מונית לאחר שחשה ברע. המונית הובילה אותה למחסום ג'רושייה שם המתינו לאמבולנס על מנת לפנותה לבית החולים בטולכרם. לטענת עדי ראייה במקום, החיילים סילקו אותם מהמקום ואמרו כי האמבולנס לא יוכל לעבור.

באין מוצא החליטו לחזור על עקבותיהם הביתה שם נפטרה האישה בשעות הצהריים המאוחרות. מארגון "מחסום ווטש" נמסר כי "הארגון פנה ללשכת אלוף הפיקוד ושם נודע להם על מותה שלה אישה רק מעדכון הארגון".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי : "אתמול בשעות הערב, בעקבות התרעה ביטחונית, הציב צה"ל בידוק קפדני בעיר טולכרם ובסביבתה. מאוחר יותר התקבלה טענה פלסטינית על אישה שהמתינה לאמבולנס בכפר דיר אל אל-רוסון, צפונית לטולכרם, ומתה בביתה. מבדיקה ראשונית עולה כי הפנייה הפלסטינית להעברת האמבולנס אושרה על ידי צה"ל, אך האמבולנס לא הגיע לכפר על מנת לפנות את האישה. יש לציין כי לטענת הסהר האדום, האמבולנס סר על עקבותיו עוד בטרם הגיעו למעבר, משזיהה את עומסי התנועה ביציאה מטולכרם. צה"ל אינו מונע מעבר אמבולנסים גם במקרים בהם יש כתר, בכפוף לבידוק".

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

לפניות, דיווחים וסיפורים הקשורים למגזר הערבי: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully