וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן לחזות מתי יהיה רעש אדמה חזק"

נעמי וינר, גילי גוראל וגידי ויניש

15.2.2008 / 16:19

מומחים אומרים כי רעידת האדמה שהורגשה היום לא מעידה בהכרח על רעש אדמה חזק בעתיד. משרד החינוך: "חצי מבתי- הספר והגנים לא ערוכים לרעידת אדמה חזקה"

רעידת אדמה הורגשה במספר מוקדים ברחבי הארץ, לאורך מישור החוף וסביבתו, סמוך לשעה 12:35. הרעידה הורגשה בין השאר בתל אביב, אזור המרכז, חיפה, הקריות וירושלים. גם בקרית שמונה בצפון הורגשה הרעידה היטב. מהמכון הגיאופיזי בישראל נמסר אישור כי הרעש הורגש בכל רחבי הארץ.

מהמכון הגיאופיזי נמסר כי נמדדו שני רעשי אדמה שמוקדם בלבנון, הראשון בעוצמה של 5.1 דרגות בסולם ריכטר והשני בעוצמה של 5.3 דרגות בסולם ריכטר.

ד"ר שמואל מרקו מהחוג לגיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב אמר לוואלה! חדשות כי "הרעשים האחרונים מעידים על כך שהאזור פעיל". לדבריו, "לא ניתן לחזות מראש רעידות אדמה, אולם אנו יודעים בוודאות שבעתיד תתרחש רעידת אדמה גדולה". ד"ר מרקו הוסיף כי "במקרה של רעידת אדמה חזקה, החשש הוא כי מבנים ישנים יקרסו".

בתוך כך, בישיבת הוועדה לבדיקת המוכנות לרעידות אדמה של הכנסת לפני כשבוע נמסר כי קרוב לחצי מבתי הספר וגני הילדים בישראל נבנו לפני 1980 ולכן אינם עומדים בתקן למניעת רעידות אדמה. מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, מסרה בוועדה שהמשרד ערך מיפוי "שמצביע על לא מעט מוסדות חינוך שאין צ'אנס שיעמדו ברעידת אדמה, ולו בינונית".

למגן דוד אדום התקשרו אזרחים מודאגים, אך לא דווח על נזק או נפגעים. באזור המרכז הורגשה רעידת אדמה ראשית ומיד אחריה רעידה משנית קלה. הרעידה הורגשה בעיקר בבנינים גבוהים.

"חשבנו שזו קטיושה"

דניאל מבורך ממושב דלתון הסמוך לצפת סיפר לוואלה! חדשות כי "כל הבית שלי זז היינו בטוחים שנפלה קטיושה מכל הרעש שהיה. ולבסוף הבנו שזו הייתה רעידת אדמה. אנחנו ממש בהלם מוחלט". דודי לוי מראשון לציון אמר כי "הרעידה הייתה ממש חזקה והקיר שלי בחדר ממש נסדק".

הרעידה הורגשה גם בלבנון, ירדן וסוריה. בלבנון נפצעו באורח קל ארבעה בני אדם לאחר שמרפסת של בית קרסה כתוצאה מהרעש.

זוהי רעידת האדמה השנייה שהורגשה השבוע. רעש האדמה הקודם היה ביום שלישי לפנות בוקר, בעוצמה של ארבע בסולם ריכטר ומקורו היה בעיר צור שבלבנון.לפני כשלושה חודשים הורגשו בארץ עוד שלוש רעידות אדמה. עם זאת, מוקדיהן של הרעשים אותרו בשפלה ובצפון ים המלח.

(פרסום ראשון: 12:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully