וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בנברסקה אסר השימוש בכיסא חשמלי

9.2.2008 / 7:45

נברסקה היא המדינה היחידה בארה"ב שבהוצאות להורג לא עברו לזריקה קטלנית. ביהמ"ש פסק כי החישמול מנוגד לכבוד האדם הבסיסי ולחוקה

בית המשפט העליון במדינת נברסקה פסל אתמול (שישי) את השימוש בכיסא חשמלי בהוצאות להורג. בית המשפט קבע, כי השימוש בכיסא החשמלי, אמצעי ההוצאה להורג היחידי בו השתמשו עד עתה בנברסקה, מחלל את כבודו הבסיסי של האדם, ולפיכך מנוגד לחוקה.

"ההיסטוריה הידועה של הוצאות להורג באמצעות הכיסא החשמלי הותירה גופות שרופות וחרוכות. הדבר מנוגד לצניעות ולכבוד הבסיסי של האדם", כתב בית המשפט. "החישמול הוכיח את עצמו כאמצעי מיושן, המתאים יותר למעבדתו של הברון פרנקשטיין מאשר לתא ההוצאה להורג", נכתב בפסיקה.

הרשויות בנברסקה טענו בפני בית המשפט, כי ההמתה באמצעות הכיסא היא מיידית, וגם אם היא נכשלת, הנידון למוות מאבד את ההכרה בזמן מקסמילי של עד 15-30 שניות. ואולם, ששת השופטים בבית המשפט העליון כתבו, כי ישנן דוגמאות רבות מדי לאסירים שנותרו בחיים לאחר שחושמלו, ולעיתים אפילו נותרו בהכרה לאחר כמה ניסיונות להמיתם בדרך זו. "העדויות תומכות בכך שהטענה על מוות מוחי מיידי היא מיתוס", כתב בית המשפט.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי ארגוני זכויות אדם, המתנגדים לעונש מוות בכל צורה, בירכו על ההחלטה, ואמרו כי "קביעת בית המשפט מבטלת את הפרקטיקה הברברית של חישמול למוות במדינת נברסקה".

נברסקה היא המדינה היחידה בארצות הברית שלא אימצה עדיין את השימוש בזריקה קטלנית כאמצעי הוצאה להורג. אולם הכיסא החשמלי נשאר בשימוש בכמה מדינות, אם הנידון למוות מבקש למות בדרך זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully