וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחזקאל דרור: "הפרסומים לגבי אינם מדויקים"

6.2.2008 / 18:49

"המערכת הפוליטית והציבור הם השופטים היחידים", אומר דרור בעקבות הביקורת שעוררו דבריו. "תפקידנו היה להפתיע את הממנה"

מערכת וואלה!

צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות

"הודלף מידע לפיו תמכתי במסקנות חמורות כלפי אולמרט. גם זה, וגם הפרסום היום - לא מדויקים באותה מידה", כך אמר הערב (רביעי) חבר ועדת וינוגרד פרופ' יחזקאל דרור בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה בנושא השפעות ועדת החקירה. "מי שאומר שוועדה צריכה להביע או שלא להביע אמון בראש הממשלה - חותר תחת הדמוקרטיה", אמר דרור. "המערכת הפוליטית והציבור הם השופטים הלגיטימיים היחידים", אמר.

פרופ' דרור הצהיר כי לא היה משתתף בוועדת חקירה ממלכתית. "לא אקדיש שנים מחיי לחקירות. אם הייתי רוצה לעשות כך, הייתי הולך לעבוד כעורך דין, וכך המשכורת שלי היתה גבוהה יותר מזו שאני מקבל כמרצה באוניברסיטה".

המשפטן פרופ' מרדכי קרמניצר שהשתתף בדיון אמר, כי מינוי חברי הוועדה נעשה כך שי"היו נוחים לממנה (ראש הממשלה, פ"ו)". פרופ' דרור רמז שקרמניצר צודק, ואמר לו בתגובה, "אתה רואה שאני שותק". הוא הוסיף: "תפקידנו היה להפתיע את הממנה".

"מתפקידי לתרום לנאורות הציבור, ולהסב את תשומת לבו לשיקולים יש לקחת בחשבון", הוסיף. "מצד אחד, ישנו שיקול האחריות. מצד שני, ישנו השיקול התועלתי, לפיו, מי שתומך בתהליך השלום ינקוט עמדה אחרת".

"אני לא שקט לגבי עתיד המדינה", אמר. "חשבתי כך לפני תחילת עבודת הוועדה, ולאחריה אני חושב כך עוד יותר. המערכת הפוליטית אינה ברמה של מנתח ראש מעולה, אולי מנתח בטן".

"איך רה"מ מינה סטאז'רים?"

חבר הכנסת לשעבר עוזי לנדאו שהשתתף בדיון אמר, כי הוא "שמח שהוועדה לא הגיעה למסקנות אישיות. אין זה מתפקידה, זהו תפקידו של הציבור. איך ראש הממשלה יכול למנות למשרדי הביטחון והחוץ שני סטאז'רים?" שאל. "רוב חברי הכנסת והשרים שואלים מה מדינת ישראל יכולה לעשות בעבורי, ולא מה אני יכול לעשות בעבור מדינת ישראל".

דבריו של דרור שפורסמו ב"מעריב", בהם נרמז כי הוא מעדיף את אהוד אולמרט כראש ממשלה על פני בנימין נתניהו, גררו גלי ביקורות זועמת. סיעת הליכוד קיימה ישיבה מיוחדת בנושא, וח"כ סילבן שלום (ליכוד) קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

בשעות הקרובות צפויה להתקיים הפגנת מחאה מול ביתו של דרור, מטעם ארגון אנשי המילואים "אם תרצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully