וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבחון החליט: גדר חדשה בגבול מצרים

ספי קרופסקי

6.2.2008 / 13:48

בפגישת המטבחון המדיני-ביטחוני הוחלט: הגדר תוקם בקרבת אילת ובפתחת ניצנה. בקרוב תתחיל עבודת מטה בנושא

בקרוב תתחיל ישראל בבנייתה של גדר באזור פתחת ניצנה ובאזור אילת שעל הגבול עם מצרים. כך הוחלט היום (רביעי) בפגישת "המטבחון המדיני-ביטחוני", בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני. בפגישה, שנערכה בירושלים, השתתפו גם בכירים ממערכת הביטחון ומנכ"ל משרד החוץ, אהרון אברמוביץ'.

התכנית לבניית מקטעי הגדר החדשים מבוססת על פרוייקט "שעון חול" שהושק עוד בתקופתו של שאול מופז כשר הביטחון. לפי התוכנית, יושקעו 1.5 מיליארד שקל באזור הגבול עם מצרים שלאורכו, בנוסף לגדר, ייסללו דרכים ויוצבו אמצעי מעקב.

כבר במהלך ישיבת הממשלה בתחילת השבוע אמר שר הביטחון ברק, כי יש לקדם הקמת גדר בין ישראל למצרים בשני הקטעים. לדברי ברק, "הקמת הגדר בגבול ישראל מצרים הוא צורך דחוף". עוד הסביר ברק לשרי הממשלה, כי "קטעים אלו חיוניים, יש לקדם הקמתם, וזאת על מנת להתמודד מול סוגיות של טרור וגם מול סוגיות של מסתננים ופשע". בתקופה הקרובה יתחילו בעבודת מטה במטרה לקדם את בניית הגדר.

ראש הממשלה דחה בישיבה בשנית את בקשת מצרים לתגבר את הכוחות לאורך הגבול ולאורך ציר פילדלפי בכמה מאות שוטרים וחיילים.

במהלך סוף השבוע האחרון הגביר צה"ל את הכוננות בגבול מצרים, והרחיב את האיסור על תנועת כלי רכב ישראלים באזור לחמישה ק"מ מהגבול. בנוסף, הוחלט על סגירה זמנית של מסלולי טיולים הסמוכים לגבול. זאת, לנוכח פריצת הגבול בין מצרים לבין רצועת עזה, והחשש כי מחבלים יסתננו לישראל מחצי האי סיני.

רצועת הגבול בין ישראל למצרים משתרעת לאורך של יותר מ-200 קילומטרים, וברובה מורכבת מגדר נמוכה שהוקמה לאחר הסכם השלום עם מצרים בשנת 1980. בשנים האחרונות נוצלה הגדר הפרוצה להחדרה של סחורה גנובה, סמים ומסתננים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully