וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר מור: המחבל הזיז את היד ואז יריתי בו

נתיב נחמני, ניר יהב, יהושע בריינר ושולמית אביצור

4.2.2008 / 22:50

לזירת הפיגוע הבוקר הגיעו שני מחבלים אך רק אחד מהם התפוצץ. עירנותו של השוטר קובי מור, שירה בו, מנעה פיגוע נוסף

מערכת וואלה!

(צילום וידאו: שי מכלוף, עריכה: רביד גולדשטיין)

הפיגוע שאירע הבוקר בדימונה, בו נהרגה אישה ואדם נוסף נפצע באורח אנוש, יכול היה להסתיים באסון כבד עוד יותר. למקום הגיעו שני מחבלים, אך רק אחד הספיק להתפוצץ. המחבל השני, שנפצע בפיצוץ הראשון, נורה בידי השוטר פקד קובי מור מיחידת "מגן".

במהלך פעילות היחידה היום, התקבלה קריאה אודות הפיגוע בדימונה. מור וצוותו יצאו מיד למקום. "ראיתי את המחבל וראיתי שהוא חי" סיפר מור. "הוא הזיז את היד. יריתי לעברו. לאחר הירי היד שלו עדיין פרכסה, נראה שהוא ניסה להפעיל את המטען שהיה עליו. תפסתי מחסה, ויריתי בו שוב כמה כדורים בראש".

מור זכה לשבחים על תפקודו היום מראש הממשלה והשר הביטחון. כמו כן, מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, הודיע כי דרגתו תועלה לדרגת רב פקד, ויוענק לו ציון לשבח.

מראות של זירת פיגוע

תושבים רבים בדימונה היו היום עדי ראייה לפיגוע שהתרחש באחד האזורים ההומים של העיר.

דובר העירייה אבי בן זיקרי סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי מחבל שוכב וחי. מיד ניתנה הוראה לסגור הרמטית את כל מוסדות הציבור בקירבת המקום. הילדים סגורים בתוך בתי הספר". כוחות הביטחון מסרו כי הועלתה הכוננות בגזרה הדרומית כולה.

אלישיב בוחבוט, מתנדב זק"א שנכח במקום סיפר: "כשהגענו ראינו את המראות הרגילים של זירת פיגוע: הרבה דם, עשן ואנשים בהלם. הרבה חרדה". לדבריו, מתנדבי זק"א עדיין נמצאים במקום ואוספים את חלקי הגופות. "המטען היה חזק ולכן יש שטח רב לכסות".

שי מלול, עורך העיתון המקומי, מהראשונים שהגיעו למקום האירוע סיפר: "הפיצוץ אירע ליד דוכן תכשיטים. ראיתי שם חלקי גופות ואת הראש המנותק של המחבל. לקח לאמבולנסים 12 דקות להגיע למקום, שזה המון זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully