וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב כמעט תאונה בנתב"ג

1.2.2008 / 11:48

עקב שיקול דעת מוטעה של פקח טיסה קיבלו שני מטוסים, אחד מהם מלא בנוסעים, אישור נחיתה כמעט במקביל. בסופו של דבר הם נחתו בשלום

הבוקר אירעה כמעט התנגשות בין מטוס של חברת "ישראייר", שהיה ריק מנוסעים, לבין מטוס של חברת "טורקיש ארליינס" שהגיע מטורקיה והיה מלא בנוסעים. מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב שיקול דעת מוטעה של פקח טיסה קיבלו שני המטוסים אישור נחיתה כמעט במקביל.

האסון נמנע כיוון שברגע האחרון הבחין הפקח בטעותו. הוא הוחלף מייד. בנוסף, מערכת ההתרעה מפני התנגשות הופעלה במטוס "ישראייר" והטייסים הרחיקו אותו מהמטוס הטורקי, כאשר שני המטוסים כבר היו במרחק של כ-1,500 מטרים בלבד אחד מהשני. בגלי צה"ל דווח, כי בסופו של דבר הם נחתו בשלום.רשות שדות התעופה הודיעה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירוע, ודיווחה עליו למשרד התחבורה ולחוקר התאונות הראשי.

לפני כחודשיים מטוס נוסעים של חברת התעופה קונטיננטל איירליינס שעמד לנחות בנמל התעופה בן גוריון נאלץ לבצע הקפה נוספת, כדי שלא להתנגש במטוס של חברת התעופה טורקיש איירליינס, שלא הספיק עדיין לפנות את המסלול.

כמה ימים לפני התקרית הזו, מטוס "ישראייר" בטיסה פנים ארצית היה בשלבי השלמת נחיתה, כשמטוס "אליטליה" התיישר בטעות להמראה על אותו מסלול, מבלי שקיבל הוראה לכך; טייסי מטוס "אל על", שהיה בעמדת המתנה מאחורי המטוס האיטלקי, דיווחו למגדל הפיקוח שהורה לטייס ישראייר לבצע הקפה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully