וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיזבאללה ניצח במלחמה"

29.1.2008 / 15:27

"המלחמה חיזקה את חיזבאללה ואיפשרה לו להתחמש, ישראל רק הרגה 2,000 איש". חסן עלי זין, בן 23, כותב מביירות לוואלה! חדשות

מי ניצח במלחמת לבנון? האם זהו ניצחון לפולש או לחיזבאללה? זוהי השאלה העיקרית שיש לשאול. ישראל לא הצליחה להשיג את המטרות המוצהרות והלא מוצהרות שלה במלחמה ב-2006. אם זה לא די, היא היתה צריכה להסכים להחלטה 1701 של מועצת הביטחון שלא הועילה לה, ולמעשה מגנה על חיזבאללה, וניתן להבין שזה לא שיפר דבר. המלחמה הזאת חיזקה את חיזבאללה וחימשה אותו בכלי נשק חדשים, שעה שישראל צופה מן הצד ולא יכולה להגיב, בגלל המפלה שספגה במלחמה. לצבא הישראלי יידרש זמן רב להתאושש, בעוד שחיזבאללה התאושש בתוך חודשים ספורים.

מיד אחרי הפסקת האש, כשישראל נסוגה, מאות אנשי חיזבאללה התפזרו בכפרים, התארגנו והתמקמו מתחת אפו של הצבא הישראלי. הם התחילו לפנות את ערמות האבנים, תיקנו את הנזקים ותיעדו את ההרס. הם היו מאורגנים היטב, כאילו הם לא עברו מלחמה, כאילו היא לא השפיעה עליהם וכעבור כמה שבועות הנשק שלהם היה מוכן שוב לירי. מלבד זאת, הם החזירו לעצמם את בסיס התמיכה שלהם על ידי תשלום כסף לתושבים לשכירת בתים וקניית רהיטים. למעשה, הכסף שיחק תפקיד גדול אחרי המלחמה.

הניצחון של ישראל התבטא בכך שהיא הצליחה להרוג אלפיים בני אדם. זו המטרה הקלה ביותר להשגה, אבל אני לא סבור שזה שירת את ישראל אחרי המלחמה. אולי רק הוסיף לשנאה כלפיה והראה לעולם את פרצופה האמיתי.

אין מזרח תיכון חדש

חיזבאללה התמודד כשחקן שווה ואני חושב שהגיע לארגון לנצח. זוהי קבוצה של כפריים חמושים, שהצליחה לעצור 30 אלף חיילים על ציודם, עם טנקים וכלי נשק מודרניים, בחיפוי של מטוסי F-16 ומסוקי אפאצ'י, בתוספת מטוסי ריגול ולוויינים, בקיצור, הצבא המדורג חמישי בעוצמתו בעולם. עם כל זה הם לא הצליחו במבצע פשוט כמו כיבוש בינת ג'בייל, עיר שאותה ישראל ראתה כמטרה עיקרית אחרי שאיבדה תקווה בחזיתות אחרות. ישראל לא הצליחה להחליש את חיזבאללה, לא הצליחה לעצור את ירי הקטיושות לתחומה, נכשלה ביצירת אזור ביטחון, נכשלה במניעת מעשי טרור של חיזבאללה לאורך הגבול. ולבסוף, היכן שני החיילים שבגללם הוכרזה המלחמה?

בעקבות המלחמה לא נוצר מזרח תיכון חדש, והאזור זקוק לניתוח נוסף. יש שחושבים שהדרך לעשות זאת היא באמצעות מלחמת אזרחים שתחליש את חיזבאללה, אבל האם הארגון ייגרר למלחמה כזו? האם ארגון שאיבד אלפיים בני אדם ב-33 ימים לא יהיה מסוגל לספוג אבדות נוספות כדי לשמור על נצחונו?
אני חושב שטרם ראינו את התוצאה הסופית משום שהמלחמה למעשה לא הסתיימה, רק דרכי הלחימה השתנו. גם חיזבאללה מודעים לכך.

למידה מהישראלים תחזק את לבנון

לדו"ח וינוגרד יש השפעה רבה על הלבנונים והוא מעודד מבחינתנו. הדו"ח עוזר לנו בעקיפין, משום שהסיבה העיקרית לחקירה אינה האשמה על כך שישראל פתחה במלחמה, הרגה אזרחים חפים מפשע וביצעה טבח. הסיבה לוועדה היא האשמה על כך שהמלחמה לא נוהלה היטב והטעויות שבוצעו בה. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד בקלות כזו, משום שזה מסכן את עתידה. הדו"ח נועד לאפשר לישראל ללמוד מטעויותיה, כך שלא תחזור עליהן. אנו מכבדים זאת ומקווים שנלמד לעשות זאת גם כן. למידה מן האויב מחזקת אותך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully