וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמה אישית: המפכ"ל טס ב-180 קמ"ש

נתיב נחמני

28.1.2008 / 20:04

הדובדבן בקצפת של קרמשניט: סיפק לתנועה לאיכות השלטון תיעוד של דודי כהן נוסע במהירות שיא, בעת שהיה ניצב. המפכ"ל מכחיש

יח"צ - חד פעמי

הצילום באדיבות התנועה לאיכות השלטון, עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבית המשפט העליון נגד ההחלטה למנות את אפרים ארליך (קרמשניט) לתפקיד סגן מפקד מרחב חברון ולא לקדמו בדרגה. לטענת העותרים, המינוי "מהווה הסטתו של ארליך מהמסלול המקצועי בו הוא נמצא היום, באופן שברור כי מדובר בעיכוב הקידום של שוטר מצטיין שזכה להערכות מקצועיות מעולות". כחלק מהגשת העתירה, הציגו נציגי התנועה לבית המשפט קלטת בה נראה המפכ"ל הנוכחי, רנ"צ דודי כהן, נוסע ברכבו המשטרתי במהירות של 180 קמ"ש. הקלטת צולמה בתקופה שקדמה למינויו של כהן למפכ"ל, בעת שהיה ניצב במשטרה.

קלטת הווידאו צולמה על ידי קרמשניט בשנת 2005, בזמן שכהן היה ניצב, ושימש כראש אגף חקירות ומודיעין. קרמשניט צילם את הקלטת כחלק מתרגיל מעקב שנועד להמחיש את יכולות הבילוש והמעקב של היחידה שלו. התרגיל מבוצע לעיתים קרובות במסגרתו בלשים עוקבים אחרי מפקדיהם, אך לטענת התנועה לאיכות השלטון, האירוע המדובר הוא סיבה נוסף לטינה שכהן רוחש לארליך.

הפעם צוות הבילוש, תחת פיקודו של קרמשניט, עקב אחרי כהן מרגע יציאתו מביתו בגוש דן ועד להגעתו למשרד בירושלים. כשהגיעו לכביש 443, תיעדו הבלשים את רכבו של כהן נוסע במהירויות גבוהות, עד כפול מהמותר בחוק. בקלטת נשמעים הבלשים מתלוננים בניהם שרכבם שנוסע 180 לא מצליח להדביק את "מטוס הקרב" של כהן, שגם לא מאותת במעבר בין הנתיבים.

"הקלטת עוררה מבוכה רבה", טענו העותרים, "והנה, חודשים אחדים לאחר אירוע זה, קיבל ארליך הודעה בדואר אלקטרוני, לפיה ניצב כהן הורה כי אין צורך שימשיך ליטול חלק בפורום מודיעין וחקירות ארצי בו נטל חלק פעיל עד אותו שלב". בתנועה לאיכות השלטון טענו כי ההחלטה לא לקדם את ארליך ולהציב אותו בתפקיד רוחבי מונעת מתוך שיקולים לא עניינים של סגירת חשבונות, בפרט לאור כך שפעל לחשיפת פרשת "האחים פריניאן" ופעל באופן שהוביל להקמת ועדת זיילר.

"כהן סגר חשבונות עם ארליך"

מלשכת המפכ"ל נמסר בתגובה כי "העתירה שהוגשה לבג"ץ נבחנת בכללותה בימים אלו במחלקה המשפטית של המשטרה. המענה יועבר כנהוג לבית המשפט". בנוגע להגשת הקלטת נמסר: "תיעוד המפכ"ל הנוסע כביכול מעל המהירות המותרת, בוצע באופן פיראטי לפני מספר שנים, אז הכחיש המפכ"ל כי נהג במהירות המדוברת ואף דרש מהגורמים המקצועיים באגף התנועה לבחון את הצילום ואם יש בו אמת, להעמידו לדין ככל אזרח מהשורה".

"לאחר בדיקה מקצועית הוחלט כי לא ניתן להסתמך על מהימנות הצילום ולפיכך נגנז", הוסיפו. "לצערנו הופך גם נושא זה לאחד מכלי הניגוח של בעלי אינטרסים שונים להכפשת הארגון והעומד בראשו".

אושרה אסף, נציגת מטה המאבק למען מעמד השוטרים בציבור, מטפלת בכל יום בעשרות בקשות לעזרה מצד שוטרים, בין היתר, בזכות קשריה ההדוקים עם צמרת המשטרה. מרגע פרסום הסרטון היא מוצפת במבול של טלפונים מקצינים ושוטרים הזועמים על קרב הענקים במשטרה ועל הנזק הנגרם למוניטין שלה.

"אני מכירה את שני הקצינים היכרות רבת שנים", אמרה הערב אסף לוואלה! חדשות. "מדובר בקצינים מהשורה הראשונה, אולם הסאגה הבלתי נגמרת בנושא אי קידומו של סנ"צ אפרים ארליך, אינה הולמת את מעמדם ואת מעמדו של הארגון. אני פונה למפכ"ל דודי כהן, לשים קץ להתנצחות המיותרת אשר לא תורמת לארגון דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully