וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: בית משפט פרטי

נתיב נחמני

22.1.2008 / 11:23

בית המשפט יפעל כמוסד לבוררויות. הנשיאה: עו"ד דליה רבין. המטרה: להילחם בעומס במערכת בתי המשפט

מערכת וואלה!

צילום וידאו: איריס דומאני
עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

עו"ד דליה רבין הכריזה היום (שלישי) על הקמתו של בית משפט פרטי ראשון בישראל, שהיא תכהן כנשיאתו. בית המשפט יפעל במתכונת של מוסד לבוררויות, ומקימיו מקווים שיקבל לידיו כ-30% מכלל התיקים המסחריים שבדרך כלל מגיעים לבתי המשפט השונים, במהלך חמש השנים הבאות.

לטענת מקימי המיזם הפרטי, נכון להיום ישנם כ-600 אלף תיקים פתוחים במערכת בתי המשפט בישראל, חלקם בני למעלה מעשר שנים. "מערכת בתי המשפט מתקשה לתת מענה ראוי ומתאים למתדיינים ופוטנציאל הבוררויות בארץ כפתרון חלופי או משלים לבתי המשפט רחוק מלהיות ממומש", אמרה רבין. היא ציינה כי הבעיה העיקרית כיום בתהליך הבוררות היא בחירת הבורר, בשל החשש לניגוד אינטרסים. "בנוסף, הרבה פעמים הבוררות הקיימת לוקחת זמן כמו הליך בבית המשפט", אמרה.

"אנחנו לא ממציאים את הגלגל" היא הוסיפה. "חוק הבוררות קיים משנות ה-60". היא הבטיחה כי "חזון של ניהול בוררויות במקצועיות מרבית, בהיקפים הנותנים מענה משמעותי לצורכי השוק ותוך מתן התייחסות המכבדת את זמנם ועסקיהם של המתדיינים".

"הלחץ על ביהמ"ש דוחף לפשרות"

מנכ"לית המוסד החדש לבוררויות, עו"ד ריקי שחר-פורת, הציגה את שני המסלולים שיוצעו במוסד: ההליך המהיר, שיסתיים תוך חודש, וההליך הרגיל, שימשך בין שלושה לשישה חודשים.

המוסד הוא עסק פרטי וקהל היעד שלו הן בעיקר חברות מסחריות-פרטיות. בין הבוררים שיכהנו בבית המשפט יהיו שופטים בדימוס, עורכי דין ורואי חשבון, שיפעלו בליווי וועדה מייעצת בראשות פרופ' ידידיה שטרן, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן ויועץ למשרד המשפטים.

השופט בדימוס דן ארבל אמר הבוקר, בהכרזה על פתיחת בית המשפט, כי עומס התיקים הבלתי אפשרי על מערכת בתי המשפט יוצרים לחצים גדולים על השופטים להגיע לפשרות. "אנחנו נאפשר צדק ברמה גבוהה יותר בכך שניתן למתדיינים דיון מורכב ומעמיק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully