וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: מנהיג הג'נג'וויד מונה לתפקיד בכיר

21.1.2008 / 3:48

מוסא הילאל, שבמערב טוענים כי הוא קצין המבצעים של המיליציות הרצחניות, מונה לתפקיד יועץ ממשלתי בכיר. חשש לקריסת שיחות השלום

ממשלת סודן מינתה את אחד ממנהיגי מיליצית הג'נג'וויד לתפקיד ממשלתי בכיר. מוסא הילאל, שבארה"ב טוענים כי הוא מתאם את פשיטות המיליציות הערביות החמושות בדרפור ומעורב בפשעי מלחמה, קיבל משרת יועץ בכיר. השר לענייני פנים בממשלת סודן עבדל סבדרט אישר כי הילאל נבחר להיות העוזר החדש שלו. זאת, לאחר שקודם לכן הכחישו גורמים המקורבים לנשיא את המינוי.

הילאל הוא המנהיג של חמולת מחמיד, המשתייכת לאחד מהשבטים הערבים העוצמתיים בדרפור, שבט ריזגט. בוושינגטון אומרים כי הוא קצין המבצעים של מיליצית הג'נגוויד שביצעה פשעי מלחמה בדרפור. הילל עצמו דוחה את הטענות על פשעי מלחמה, וטוען כי הוא בסך הכל ארגן את חברי השבט שלו כדי להגן על האדמות שלהם.

עם היוודע דבר המינוי פנו ארגוני זכויות אדם פנו למזכ"ל האו"ם באן קי-מון בבקשה ללחוץ על נשיא סודן עומר חסן אל בשיר לפסול אותו, ולחקור את הילאל בנוגע למעורבותו בפשעים בדרפור.

על פי כמה הערכות פרשנים, מינויו של הילאל עלול להביא לקריסת שיחות השלום השבירות בין נציגי הממשלה ומורדי דרפור, ולפגוע ביחסים הבינלאומים של סודן עם המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully