וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ במקום ליברמן בממשלה?

ספי קרופסקי

15.1.2008 / 10:37

אם ישראל ביתנו תפרוש מהקואליציה, עולה האפשרות לצירוף מרצ לממשלה. ח"כ אורון: נעבור את וינוגרד ואז נבחן את זה אחד לאחד

עם התגברות ההערכות כי סיעת ישראל ביתנו תפרוש מהקואליציה, ורצונו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לקדם את התהליך המדיני עם הפלסטינים, עלתה האפשרות שסיעת מרצ תמלא את כיסאות הממשלה המיותמים. "אנחנו צריכים לראות מה יהיה בדו"ח וינוגרד בסוף החודש ולדעת איזו ממשלה תהיה", אמר הבוקר (שלישי) ח"כ חיים (ג'ומס) אורון בשיחה עם וואלה! חדשות.

לדברי אורון, "עם או בלי וינוגרד", במרצ בוחנים היטב את התנהלותה של קואליציית אולמרט. "אנחנו לא נצטרף לממשלה שלא מפנה מאחזים, שלא מקדמת את תהליך השלום ושנלחמת בבתי המשפט באמצעותו של שר המשפטים", הסביר אורון.

עם זאת, אורון, שיתמודד על הנהגת המפלגה בחודש מרץ, לא שולל על הסף כניסה עתידית לקואליציה במידה והתנאים יבשילו. "נעבור את וינוגרד ואז נבחן את זה אחד לאחד", הוא קבע.

יו"ר הסיעה ח"כ זהבה גלאון קצת יותר נחרצת באשר למשמעותו של דו"ח וינוגרד על החלטת המפלגה להצטרף לממשלה. "מרצ לא תוכל להצטרף לממשלה שאולמרט בראשה גם אם הוא תומך במשא ומתן להסדר", קבעה. "השלום לא מתחיל ונגמר באולמרט, וגם ראש ממשלה אחר בממשלה חלופית יוכל להגיע להסדר".

לדברי גלאון, שתתמודד גם היא על הנהגת המפלגה, "יש לנו חובה מוסרית וציבורית לדרוש מראש הממשלה לקחת אחריות ולהתפטר". גלאון מסכמת כי "מחנה השלום זה לא עיר מקלט למנהיגים כושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully