וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מילואים תעשו השנה? תלוי את מי שואלים

10.1.2008 / 11:23

בצה"ל הודיעו כי נטל המילואים יופחת השנה בכ-30 אחוזים. הממשלה אומרת כי ימי המילואים דווקא יוגדלו. מבולבלים? גם אנחנו

השבוע החליט הרמטכ"ל, כי בשנה הקרובה צפויה ירידה של כשלושים אחוזים בזימון חיילי המילואים לתעסוקה מבצעית. ההחלטה באה לאחר שבשנת 2007 השתתפו כמעט כל היחידות מהדרג הלוחם בפעילות מבצעית. בנוסף, נאמר כי חייל מילואים יבצע בממוצע 18 ימי מילואים בשנה. עם זאת, נראה כי שמחת המילואימניקים הייתה מוקדמת.

אתמול האריכו בכנסת את הוראת השעה במסגרת חוק שירות ביטחון, המאפשר זימון קציני מילואים בגילאי 41-42. ואולם בישיבת הממשלה שהתקיימה בשבוע שעבר נכתב בדבר ההסבר לחוק כי "לאור לקחי המלחמה האחרונה, בשנים 2008 ו- 2009 יופעלו באופן מוגבר יחידות דרג לוחם לצורך ביצוע תעסוקה מבצעית, דבר שיצריך את קריאתם של קצינים רבים יותר למילואים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הטענות אינן נכונות. צה"ל פועל להקלת העומס על יחידות המילואים, דבר המתבטא בהחלטת הרמטכ"ל על צמצום כמות היחידות המבצעות תעסוקות מבצעיות בשנת 2008, לעומת 2007. הצעת החוק באה לתקן את המצב שקדם למלחמת לבנון השנייה, הן ביחס לגיל הפטור לקצינים והן ביחס למספר הימים בתעסוקה מבצעית".

"מרוב הבטחות והצהרות, ציבור המשרתים כבר לא מאמין לכלום" אומרים בארגון פורום החפ"שים (חיילים פשוטים), "שוב אנו עדים לניסיון של צה"ל ומשרד הביטחון לבלבל הן את המשרתים והן את ועדת חוץ וביטחון ואת הכנסת. הגיע הזמן להסתכל למשרתים בעיניים ולומר את האמת - מה שהיה הוא שיהיה. זו הסיבה שבגללה אנו דורשים חקיקת חוק מילואים, על מנת להבטיח שזמנם היקר של חיילי המילואים יושקע באימונים, ולא בתעסוקות שאינן תורמות לכשירות בחירום, ושישמור על זכויות המשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully