וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מגלה את המעשנים החוצה

רוני לינדר-גנץ

1.1.2008 / 19:32

באחרונה הוחלט בעיריית ת"א להפסיק לאסור על עישון במקומות הפתוחים שמחוץ למסעדות. "אין היגיון לאסור עישון באוויר הפתוח"

מחאת המעשנים נגד החוק להגבלת העישון מתחילה לשאת פרי: משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי "מתוך התחשבות במעשנים ובבעלי בתי הקפה והמסעדות, נענה משרד הבריאות לבקשת ארגון בעלי המסעדות לדון בנושא העישון במקומות פתוחים, מחוץ לשטח בית הקפה או המסעדה".

מאז שנכנס החוק לתוקף, מיקדו בעלי בתי הקפה והמסעדות את מאבקם בעיקר בנושא האיסור לעשן בשטחים הפתוחים שמחוץ לבתי האוכל. לדברי רונן ארדיטי, מנכ"ל איגוד המסעדות, בתי הקפה והבארים, "קיימנו פגישות עם גורמים שונים ובהם חברי כנסת, בכירים בעיריית תל אביב, עורכי דין ויועצים משפטיים וכולם מסכימים כי האיסור לעשן בחוץ נוגד את רוח החוק, וכי החוק המקורי התייחס רק למקומות סגורים".

לדברי ארדיטי, "אין היגיון לאסור עישון באוויר הפתוח, כי מה ההבדל בין אדם שיושב במסעדה לבין חברו שפוסע ברחוב לידו עם סיגריה ביד? המדרכות הרי פתוחות, ואנשים הולכים בהן ומעשנים". לדבריו, "זה הגיע למצב אבסורדי שאנשים שעישנו במרפסת של מסעדה קיבלו קנס של 1000 שקל, למרות שהם עישנו באוויר הפתוח".

"בעירייה הבינו את המצוקה שלנו"

הכרזת משרד הבריאות מגיעה לאחר שגם בעיריית תל אביב, בה מרוכז המספר הגדול ביותר של בתי אוכל, הוחלט להפסיק לאסור על עישון במקומות הפתוחים שמחוץ למסעדות. "בעיריית תל אביב הבינו את המצוקה שלנו", אומר ארדיטי, "בתי הקפה למשל נפגעו בצורה אנושה מהחוק והם מדווחים על ירידה של 30%-25% בהכנסות. יש קהל שלם של לקוחות שמגיעים לבית הקפה בשביל החוויה של הקפה עם הסיגריה, בבתי קפה מסוימים זה נתח ענק, ועכשיו האנשים האלה מעדיפים לשתות את הקפה בבית".

למרות ההתגמשות הצפויה של משרד הבריאות בנושא העישון בחוץ, הביעו במשרד "תרעומת ודאגה מניסיונות של גורמים שונים, בכנסת ומחוצה לה, לשנות סעיפים בחוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים". הכוונה היא בעיקר להצעות להקצות שטחים נוספים לעישון ולמתן אפשרות לעישון בפאבים, שהועלו לאחרונה.

"במשרד הבריאות מבקשים להבהיר כי כל ניסיון 'לכרסם' בחוק עלול להביא לפגיעה קשה בבריאות הציבור. משרד הבריאות עמל שנים רבות להעביר את החוקים הנוגעים לעישון במקומות ציבוריים, וזאת בתיאום מוחלט עם משרדי בריאות ברחבי העולם, עם ארגונים שונים, בארץ ובחו"ל, וכחלק מהאמנה הבינלאומית למניעת עישון שישראל חתומה עליה ושותפה בכתיבתה", נמסר מהמשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully