וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה ב-eBay: אות מלחמת לבנון

יהושע בריינר

1.1.2008 / 7:55

חיילי צה"ל הציעו את האות למכירה באתר eBay תמורת 2.25 דולרים בלבד. העונש הצפוי לעבריינים: קנס בסך 1,000 לירות

הזלזול באות מלחמת לבנון השנייה נמשך. לאחר שרבים התלוננו כי הם מתביישים לענוד אותו, החלו באחרונה חיילים שקיבלו את האות להציע אותו למכירה באינטרנט באתר eBay. בין היתר, מוצע למכירה אות מלחמה הכולל את צל"ש הרמטכ"ל, הנחשב ליוקרתי ונדיר.

אות מלחמה "רגיל", המוענק לכל חייל ששירת בצבא בזמן המלחמה, נמכר השבוע במחיר של 2.25 דולרים. אות המלחמה עם צל"ש הרמטכ"ל עדיין עומד למכירה, ומחירו עומד כעת על 5.95 דולרים. גורמים בצה"ל פוסלים את האפשרות כי אחד מ-20 מקבלי צל"ש הרמטכ"ל במלחמה האחרונה הוא זה שהציע את האות למכירה.

עד עתה עמד האות למכירה על ידי ארבעה משתמשים שונים באתר, שחלקם הצהירו כי הם חיילי צה"ל שקיבלו את האות בטקסים רשמיים שנערכו ביחידות השונות. כך למשל, אחד המוכרים כותב בתיאור הפריט, כי מדובר ב"מכירה של אות המלחמה הנדיר. זוהי ההזדמנות שלכם להיות מראשוני האספנים המחזיקים באות". למרות זאת, רמת הביקוש אינה גבוהה: שלושה אנשים בלבד ביקשו לרכוש את אות המלחמה הרגיל. את צל"ש הרמטכ"ל מוכר משתמש המציע אותות צה"ליים נוספים.

מדובר צה"ל נמסר, כי "אין לצה"ל כל יכולת לשלוט בעניין זה, וכי אין זו הפעם הראשונה שפריטים צבאיים, של צה"ל ושל צבאות אחרים, נמכרים באתר ואין לכך כל משמעות".

על פי חוק העיטורים בצה"ל, חל איסור מוחלט למכור כל עיטור או אות מלחמה המוענקים על ידי הצבא. החוק, שעבר בכנסת ב-1970, מציין מפורשות כי מי שהוענק לו עיטור או אות "לא ימכרנו, לא ימשכן אותו ולא ישעבד אותו בדרך אחרת". יחד עם זאת, נראה כי למשטרה תהיה בעיה באכיפת החוק, שכן העונש לעובר העבירה הוא שלושה חודשי מאסר, או קנס בסך 1,000 לירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully