וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק העביר לברק מסר מאסד"

27.12.2007 / 0:01

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית הנשיא המצרי העביר את המסר בפגישתם היום. לשכת ברק: אין תגובה. לפני יומיים אמר אולמרט: ממתין לתשובה מסוריה בעניין המו"מ

נשיא מצרים חוסני מובארק העביר מסר מנשיא סוריה אסד לשר הביטחון אהוד ברק במהלך פגישתם אתמול (רביעי). כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. בלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לדיווח.

לפני יומיים, העביר ראש הממשלה אהוד אולמרט מסר לאסד, לפיו הוא ממתין לתשובה סורית להצעתו לחידוש המו"מ בין המדינות. אולמרט העביר את המסר בפגישתו עם הסנאטור הרפובליקני ארלן ספקטור, שצפוי להיפגש עם אסד.

אולמרט אמר לספקטור כי הוא בוחן בחודשים האחרונים את האפשרות לחידוש המו"מ באמצעות מתווכים. "אני עדיין דבק בבדיקה של הערוץ הסורי ומידת הרצינות של דמשק", אמר אולמרט. לדבריו, "לא הפסקתי את הבדיקה, אך עד כה עוד לא קיבלתי תשובה ברורה ואני עדיין ממתין". גורמים מדיניים בירושלים מסרו כי "על אף שאולמרט לא ביקש באופן מפורש להעביר את הדברים לאסד, אנו מניחים שהוא יעלה זאת בשיחותיו בדמשק. היה מובן מאליו שזו כוונתו".

הסנאטור האמריקאי נפגש גם עם שרת החוץ ציפי לבני והעלה בפניה את שאלת חידוש המו"מ עם סוריה. לבני השיבה לו כי היא לא פוסלת את האפשרות, אולם הוסיפה כי יש שורה של נושאים שמטרידים את ישראל. לדבריה, "הסורים צריכים להראות שהם מוכנים לתרום משהו בנושא שחרור החיילים החטופים בעזה ובלבנון, או להביע נכונות להפסיק את הברחות הנשק לחיזבאללה כדי שנדע שהם רציניים ויהיה יותר קל לשקול מו"מ איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully