וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים רכשה מערכת לאיתור מנהרות הברחה

25.12.2007 / 9:39

גורם מצרי בכיר אמר לג'רוזלם פוסט, כי רכישת המערכת, במחיר מיליוני דולרים, היא "אינטרס ביטחוני מצרי". ברק ייפגש מחר עם מובארק

מצרים רכשה מערכת מתקדמת לאיתור מנהרות בעלות של מיליוני דולרים על מנת לעצור את הברחות הנשק ב[[ציר פילדלפי]], כך אמר גורם מצרי בכיר לעיתון ג'רזולם פוסט. לפי הדיווח, ההחלטה לרכישת המערכת התקבלה מאחר ומדובר בעניין ביטחוני חשוב במצרים, ולא בעקבות הלחץ ישראלי שהופעל על מצרים בעניין. מחר (רביעי) יבקר שר הביטחון אהוד ברק במצרים, וייפגש עם הנשיא [[חוסני מובארק]], שר המודיעין עומאר סולימאן ושר הביטחון מוחמד טנטאווי.

לדברי הגורם, המערכת נקנתה מידי חברה אמריקאית בכספי הסיוע הביטחוני שקיבלה מארצות הברית. "עצירת ההברחות היא אינטרס שלנו. איננו רוצים שקבוצות מוסלמיות קיצוניות יחברו לקבוצות מצריות לאורך הגבול". הבכיר דחה את הטענה, לפיה מצרים לא עשתה מספיק במלחמה נגד הברחות הנשק ממצרים לרצועת עזה. לדבריו, נתוני ההברחות שפרסמה ישראל, לפיהם הוברחו בגבול אלפי רובים וטילי נ"ט, הם מופרזים.

הבכיר מסר עוד, כי צוות של מהנדסים אמריקאים ביקר לאחרונה בצד המצרי של ציר פילדלפי, כתב דו"ח שמסקנתו היא, שאם ישראל רוצה שמצרים תוכל לעמוד בהצלחה בעצירת ההברחות, עליה לאפשר להגדיל את מספר החייל המצרים המוצבים בגבול מ-750 ל-1,500.

"יש לנו מספר חיילים קטן מאוד, ובאמצעותם אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לעצור את ההברחות", אמר הבכיר. "בדרך כלל, שליש מהם מתאמנים, שליש מהם נחים, ורק שליש עובדים. החלוקה הזו מותירה לנו 200 חיילים בלבד".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי אמר בתגובה כי ישראל לא תאפשר למצרים להגדיל את מספר החיילים המוצבים בגבול בין שתי המדינות. בגלי צה"ל דווח כי לדבריו הנגבי, טענת המצרים היא "תירוץ" כדי שלא להפגין נחישות במניעת ההברחות.

"הפעילות המצרית גרועה"

אתמול אמרה שרת החוץ ציפי לבני בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי "הפעילות המצרית נגד הברחות הנשק גרועה, בעייתית. ההברחות פוגעת ביכולת להתקדם בתהליך המדיני עם הפלסטינים". לדבריה, אזלת היד המצרית בטיפול בהברחות "משפיעה על היחסים בין ירושלים לקהיר", וכי ישראל "פועלת מול מצרים בעניין ההברחות בכל הרמות והדרגים".

באותו דיון, טען ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) שישראל לא העבירה לקונגרס האמריקאי קלטת וידיאו המתעדת שיתוף פעולה בין חיילים מצרים לפעילי חמאס בשל לחץ מצד הממשל בוושינגטון. לדעתו, האירועים המתועדים בקלטת היו יכולים לשכנע את הקונגרס להקפיא חלק מכספי הסיוע המיועדים למצרים. לבני אישרה כי שגרירות ישראל בוושינגטון העבירה את הקלטת לגורמים ממשלתיים, אך "הדיון בקונגרס הסתיים לפני שהקלטת הגיעה. לא היה טעם להעביר את החומר לקונגרס. זה היה מרגיז את המצרים לחינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully