וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי גר היית במדינת ישראל

שרון נובק

22.12.2007 / 17:24

בסינמטק ת"א ובמאות מוקדים בכל העולם, מציינים היום את יום המהגר הבינלאומי. סרטים, מוזיקה ואוכל מציגים את עולמם של המהגרים

כמיטב המסורת חגגו היום (שבת) בעשרות מדינות ברחבי העולם את יום המהגר הבינלאומי, בשורה של ארועים לציון תרומת מהגרי העבודה למדינות בהם הם שוהים, ולפיתוח קשרי תרבות הדדיים בין קהילות המהגרים לקהילות המקומיות.

בישראל התקיים זה השנה השישית הארוע לציון יום המהגר הבינלאומי ברחבת הסינמטק בתל אביב. משעות הצהרים הוקרנו סרטים העוסקים בהגירה, הוצגו מופעי מוזיקה של להקות מהגרים מסודן, הפיליפינים ואריתריאה, והתקיים פסטיבל מזון שהוכן על ידי קהילות המהגרים השונות. כל זאת במטרה להציג לישראלים את עולמם ותרבותם של עשרות אלפי מהגרי העבודה החיים בישראל.

לראשונה השנה הוצגה במסגרת יום המהגר גם תערוכת צילום של בני נוער פליטים מסודן, שמשתתפים בקורס צילום המאורגן על ידי קבוצת "ActiveStills". התערוכה מאפשרת הצצה לחיי הנערים, המתמקדים בצילום חייהם בארץ כפליטים.

קיום הארוע התאפשר בזכות ארגוני זכויות אדם בישראל, בינהם מוקד הסיוע לעובדים זרים, קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח, אמנסטי, רופאים לזכויות אדם והעמותה לקידום פליטים אפריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully