וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכור בדימונה - בטווח הטילים הסורים"

ניר יהב

22.12.2007 / 12:03

לדברי בכיר בדמשק, סוריה לא תהסס לשגר טילים לעבר ישראל אם תרגיש מאויימת. הוא הוסיף, כי לא מתקיימים כל מגעים בין המדינות

חבר בפרלמנט הסורי מוחמד חבש, מזהיר כי אם תחוש דמשק כי ישראל מהווה איום על המדינה "יהיה קשה למנוע ממפעילי מערך הטילים הסורי לשגר טילים לעבר ישראל ואף לפגוע בכור הגרעיני בדימונה". לדבריו, הכור בדימונה הינו בטווח הטילים שברשות סוריה.

בראיון לעיתון "אל קודס אל ערבי" הוסיף חבש, כי סוריה נערכת לקראת חדירה נוספת של ישראל לשטחה. אולם הוא ציין כי הממשל הסורי אינו מעוניין בהסלמת היחסים עם ישראל.

עוד אמר חבש, כי לא מתקיימים מגעים חשאיים בין ישראל לסוריה משום שארצו דורשת באופן פומבי שישראל תשיב לה את רמת הגולן. "מתווכים בינלאומיים רבים מנסים להתניע מחדש את המשא ומתן בין המדינות" גילה. חבש מסר עוד כי סוריה לא חושבת לכונן נורמליזציה עם ישראל "לפני הסכם שלום".

"הישראלים כל הזמן אומרים שמתנהלים מגעים חשאיים בין סוריה לישראל ואז מתברר כי מדובר בתעמולה בלבד. סוריה אינה צריכה משא ומתן חשאי, משום שדבריה ברורים וגלויים. אנו מוכנים למשא ומתן פומבי, אז מדוע הם מדברים על ערוצים חשאיים?", דברי חבש

בנוגע ליחסה של ארה"ב לסוריה אמר חבש, כי "הסיבה לכך שהממשל האמריקאי מחרים את סוריה היא אישית והיא נעוצה בשנאתו של בוש לאסד". לדבריו, "ביחסיה של ארה"ב וסוריה נקטה ארה"ב מדיניות כלכלית, מוסרית ומדינית בלתי ניתנות להסבר. ההסבר היחיד הוא איבתו האישית של בוש לאסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully