וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: הסגל הבכיר דן בביטול הסמסטר

ספי קרופסקי

20.12.2007 / 17:57

ראש הסגל האקדמי הבכיר יצא בהתקפה חריפה על נציגי הממשלה. "איך זה שאף אחד לא דרש דיון בנושא ההשכלה הגבוהה?"

הסגל האקדמי הבכיר, השובת יותר מחמישים יום, התכנס הערב (חמישי) באוניברסיטת תל אביב לדיון בהיערכות לקראת ביטול הסמסטר הנוכחי, בעקבות השביתה המתמשכת.

שרת החינוך יולי תמיר הביעה הערב חשש ממשי מביטול הסמסטר באוניברסיטאות, וקראה למרצים ולאוצר לעשות מאמץ לסיים את השביתה. בראיון לקול ישראל הזהירה תמיר, המשמשת גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, כי אם לא יצליחו הצדדים להציל את הסמסטר יגרם נזק לסטודנטים, למערכת ההשכלה הגבוהה ולכלכלה.

יו"ר ההתאחדות איתי שונשיין אמר בתגובה לכינוס, כי ההתאחדות תומכת במרצים ועושה הכל כדי למצוא פתרון ראוי. ואולם, לדבריו, "אסור בתכלית האיסור לתת יד לביטול הסמסטר. הביטול לא יעשה על גב הסטודנטים, המוכנים למאבק". יצויין כי שונשיין האשים את הממשלה, ולא את המרצים, באחריות להתמשכות השביתה. "הממשלה מפקירה את כל מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל, דבר שיפגע אנושות במדינת ישראל בשנים הבאות", אמר.

"האוצר תופס אותנו פריירים"

יו"ר הסגל האקדמי הבכיר פרופ' צבי הכהן אמר מוקדם יותר היום, כי "אם יקרה אסון והסמסטר ילך לאיבוד, האחריות תהיה של הממשלה ושל העומד בראשה". לדבריו, "כל חברי הממשלה יצטרכו לתת את הדין. איך זה שאף אחד לא דרש עדיין שיהיה דיון בממשלה בנושא ההשכלה הגבוהה?".

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר פרופ' הכהן, כי הדיווח על העלאה של 22% בשכר המרצים הוא שקרי. לדבריו, "האוצר תופס מאתנו פריירים. הם רוצים להחזיר לנו את הכסף עוד עשרים שנה. מה הם רוצים? שאני אוריש את האחוזים לנכדים שלי?". בנוסף הוא אמר כי "האחוזים הם בעצם על חשבון שנות העבר", ולא כתוספת.

עוד חושף הכהן, כי "פעמיים היינו על סף חתימה על הסכם עם נציגי הממשלה. פעם אחת לפני נסיעתו של ראש הממשלה לאנאפוליס, ופעם שנייה ביום ראשון שעבר". אולם לדבריו, בשתי הפעמים "נכנס האוצר לתמונה וטרפד את הכל. הם לא מוכנים לקבל אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully