וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און, תמיר וארז מנסים להגיע להסכם

אביטל שוסהיים

12.12.2007 / 14:04

השלושה נועדים כעת. יו"ר התאחדות המנהלים הודיע כי אם יגיעו מעט מורים, התלמידים יישלחו לביתם. אלפי מורים מאיימים להפר הצווים

שר האוצר רוני בר-און, שרת החינוך יולי תמיר ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז נועדים כעת במשרד האוצר, בניסיון להגיע להסכם שיביא לסיום השביתה. אתמול התפוצץ המשא ומתן בין הצדדים, לאחר שארז עזב את חדר הישיבות בזעם, בטענה שנציגי משרד האוצר חזרו בהם מהסכמות שהושגו. ארז אמר, כי "מחר תהיה אנדרלמוסיה במערכת החינוך" והודיע כי המאבק יימשך.

בכירים במשרד האוצר אמרו בתגובה כי "רן ארז התקפל בעקבות מחאה של כמה מורים". לדבריהם, "הוא הפך ממנהיג לסמרטוט". הם הוסיפו כי "לא נפספס את האפשרות למצות את המשך המו"מ, אבל מצד שני צריך לזכור שיש צווי מניעה".

בתוך כך, יו"ר התאחדות המנהלים של בתי הספר, אריה לוקר, הודיע היום (רביעי) כי המורים יתייצבו ללימודים מחר, עם כניסתם לתוקף של צווי המניעה שהוציא בית הדין הארצי לעבודה. לוקר אמר לקול ישראל, כי אם יגיעו רק מעט מורים, יבקשו בתי הספר מהממונים לשלוח את התלמידים לבתיהם. אלפי מורים איימו היום שלא להגיע מחר לבתי הספר. לוואלה חדשות נודע, כי במספר יישובים בצפון החליטו שלא לכבד את צווי המניעה ולא להגיע לכיתות ביום חמישי.

מנהלת בית הספר התיכון מקיף ג' בבאר שבע, חיה הדרי, הודיעה כי לאחר ישיבה של צוות המורים של בית הספר הוחלט שלא לחזור ללימודים ביום חמישי, על אף צווי המניעה. "אסור ולא נכון להפסיק את המאבק באמצעות צווים, אלא על ידי הסכם", אמרה הדרי לוואלה! חדשות. "אנחנו לא מוכנים לחזור לעבודה עם צווים, ועושים זאת דווקא בגלל שאנחנו ערכיים ומוסריים".

צוות המורים של בית הספר התיכון עמל למדעים ולאומנויות בחדרה הודיע גם הוא באתר האינטרנט של התיכון, כי בישיבת המורים שהתקיימה הבוקר הוחלט שכל מורי המוסד לא יגיעו ללמד מחר. שערי החטיבה העליונה יינעלו, וצוותי המורים יגיעו בחולצות שחורות להפגין בכיכר המשטרה.

נשיא המדינה שמעון פרס הודיע פעם נוספת מאז החלה השביתה, כי הוא מוכן לתווך בין המורים למשרד האוצר לאחר שהמו"מ בין הצדדים הגיע אתמול בלילה למבוי סתום. "על שביתת המורים להדיר שינה מעיניהם של תושבי ישראל, עוד יותר מהאיום האירני", אמר פרס בסיור בבסיסי חיל האוויר בדרום הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully