וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד מילואימניקים במהלך תרגיל בצאלים

יהושע בריינר

6.12.2007 / 11:24

חיילי פלוגת מילואים סרבו להשתתף בתרגיל משום שלטענתם, לא סופקו הציוד והתנאים ההכרחיים. צה"ל: רואים את האירוע בחומרה

פלוגת מילואים מגדוד בפיקוד המרכז סירבה לבצע תרגיל גדודי משום שלטענתם, הם סובלים ממחסור חמור בציוד לוגיסטי. חיילי הפלוגה טוענים, שלחלקם לא ניתן חלק מהציוד האישי ההכרחי לביצוע האימונים. הקש ששבר את גב החיילים היה כאשר התברר שלא דאגו להם לטיולית לצורך הגעה לתרגיל הגדודי, וכשהגיע רכב ההסעה, באיחור, הם סירבו בתוקף לעלות עליו. התקרית ארעה במרכז לאימוני יבשה בבסיס צאלים, לשם הגיעו החיילים לפני כשבוע על מנת להתחיל בסדרת אימונים.

כעת מכונסים החיילים על ידי מפקד הבסיס, תא"ל גיא צור, שנכנס רק לפני מספר ימים לתפקידו. קודם לכן פיקד צור על אוגדה 162, שגדוד המילואים המורד הוא חלק ממנה. גורמים בצה"ל מודים כי במהלך אימון הגדוד נרשמו בעיות לוגיסטיות וכי היתה בעיה עם רכבי ההסעה, אולם לדבריהם, הם רואים בחומרה את האירוע.

"זה היה רק עניין של זמן עד שדבר כזה יקרה", אומרים בארגוני המילואים, "אחרי שמי שבא למילואים צריך להילחם בחולדות במקום באויב, אחרי ששולחים אותנו לנהוג בהאמרים בלי רענון מתאים ואחרי שמזניחים במשך שנים את מערך המילואים, שלא יתפלאו אחר כך כשהבועה הזו תתפוצץ להם בפנים. לא צריך להתייחס לזה ברמה המשמעתית אלא ברמה המערכתית".

מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע מתוחקרות בשעה זו. "על פניו, מדובר באירוע המהווה פגיעה חמורה במשמעת, והנושא יטופל בערוצים הפיקודיים והמשמעתיים", נאמר בהודעה. באשר לטענות על חוסר בציוד, אומרים בדובר צה"ל, הרי שאין מדובר בציוד לחימה או בציוד אשר מנע את המשך קיום התרגיל. "התרגיל הגדודי נמשך כמתוכנן, ללא חיילי הפלוגה המדוברת. כאמור, מדובר באירוע משמעתי חמור הפוגע באושיות הצבא ויטופל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully