וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ברדעי: אירן זוכתה מאשמה

5.12.2007 / 16:15

יו"ר סבא"א שבע רצון מדו"ח המודיעין האמריקאי, שלדבריו תואם את מסקנות סוכנותו. הוא הוסיף כי לא בטוח שאירן לא מהווה איום כלשהו

ראש הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדעי אמר שדו"ח המודיעין יכול לשמש לאירן חלון הזדמנויות ליישב את המשבר בינה לבין הקהילה הבין לאומית. "אירן זוכתה במידה מסוימת מאשמה", אמר אל ברדעי והוסיף: "הדו"ח הוא הקלה מבחינתי, משום שהוא תואם את ההערכות שלנו". לשאלה האם אירן חדלה להוות איום ענה אל ברדעי: "אנחנו לא יכולים להבטיח שזה כך, משום שזה כרוך בעבודה. אם אירן מהווה איום, על מי היא מאיימת ובאילו תנאים, אלה דברים שיש לדון בהם מסביב לשולחן המשא ומתן".

עם זאת, אומר אל ברדעי, אירן תצטרך להעביר תיעוד לגבי ההיסטוריה הגרעינית שלה בשלמותה. "ככל שנגיע מהר יותר לפיתרון של שלום לבעיה האירנית, כך תהיה לנו תקווה להתקדם לקראת שלום במזרח התיכון", אמר אל ברדעי.

"הדו"ח ישפיע על החלטות מועה"ב"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי דו"ח המודיעין האמריקאי, לפיו אירן הפסיקה את תוכניתה לייצר פצצה גרעינית בשנת 2003, ישפיע על החלטת מועצת הביטחון האם יש להטיל סנקציות נוספות על אירן. "אנו נעריך את ההחלטות החדשות במועצת הביטחון על סמך כמה מרכיבים, כולל המידע שפרסמה ארצות הברית לפיו אין לאירן תוכנית גרעין צבאית".

לברוב אמר את הדברים אחרי פגישה עם עמיתו הארמני. הוא הוסיף שהדו"ח האמריקאי "מאשר את המסקנות שלנו, לפיהן לאירן אין תוכנית לפיתוח נשק גרעיני". הוא אמר גם שלפי הערכות המודיעין הרוסי, לאירן גם לא הייתה תוכנית כזו לפני 2003. לדבריו, רוסיה מעודדת משיתוף הפעולה של אירן עם הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית. עם זאת, הוא קרא לאירן להיענות לדרישות האו"ם ולהפסיק את העשרת האורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully