וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: צווי המניעה - אי אמון במורים

ספי קרופסקי

5.12.2007 / 9:47

המערכת הפוליטית מגיבה להחלטת בית הדין לעבודה להחזיר את המורים לכיתות לאחר חנוכה. ביילין: מדובר במצב הזוי

"צווי המניעה מהווים סטירת לחי מצלצלת והבעת אי אמון של הממשלה במורים" - כך אמר הבוקר (רביעי) ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל). אורלב, ששימש בעבר כמנכ"ל משרד החינוך, אמר עוד כי "החלטת בית הדין לעבודה היא יום עצוב ליחסי העבודה בישראל ופגיעה אנושה בזכות הבסיסית לשבות".

אורלב טוען כי צווי המניעה ישיגו את התוצאה ההפוכה, מכיוון שאלו "ירחיקו כוח אדם איכותי ויחמירו את המשבר העמוק שמתחולל במערכת החינוך הקורסת".

יו"ר מרצ יוסי ביילין הגיב גם הוא להחלטת בין הדין לעבודה להוציא צווי מניעה ולהחזיר את המורים לכיתות לאחר חופש החנוכה. לדבריו, "מצב בו מורים מלמדים בצווים הוא מצב הזוי שאסור שיתרחש".

עוד אמר ביילין, כי "אם בג"ץ לא יבטל את ההחלטה הבעייתית יהיה זה תפקיד הממשלה להתנער סוף סוף, ולהגיע עד סוף חנוכה לסיכום הוגן עם המורים", ובכך לדבריו "לשים קץ לחודשים ארוכים מיותרים ויקרים של שביתה".

שותפו לסיעה, ח"כ חיים אורון, אמר כי "החלטה זו, מעבר לפגיעה החמורה בזכות האלמנטרית לשבות, רק מעצימה את המשבר בו נתונה מערכת החינוך ואת המבוי הסתום של המו"מ". לדברי אורון "מה עוד צריך לקרות כדי שראש הממשלה ייכנס לתמונה ויבין כי יש הכרח ללכת לקראת המורים ולהגיע להסכמות"?

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הממשלה רוצה להכריע הן את המורים השובתים והן את החינוך הקורס". לדבריו, "הצווים הם יום שחור לזכויות העובדים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully