וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצח רחבעם זאבי

3.12.2007 / 10:37

על חמדי קורעאן נגזרו היום מאסר עולם על רצח ועוד מאה שנות מאסר. השופטים: רצח שר הוא גם רצח אדם וגם פגיעה במדינה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 125 שנות מאסר בפועל על חמדי קורעאן, רוצחו של השר לשעבר [[רחבעם זאבי]] (גנדי). העונש מורכב ממאסר עולם על הרצח, ועוד 100 שנות מאסר נוספות על עבירות שונות. השופטים קבעו בגזר דינם כי "רצח של שר אינו אך רצח של אדם, אל אגם פגיעה בסמל של המדינה ופגיעה בריבונותה".

100 שנות המאסר נגזרו על קורעאן בגין חברות בארגון טרור, פעילות טרור וחמישה נסיונות רצח, ביניהם ניסיונות לפיגוע ירי, הנחת מטענים במכוניות והנחת מכוניות ממולכדות. קורעאן הודה בכל העבירות המיוחסות לו. השופטים, אב בית הדין משה רביד, אורית אפאל-גבאי ואהרן פרקש, כתבו כי "מן הראוי להשית על הנאשם בגין כל מעשה שכזה עשרות רבות של שנים לריצוי בפועל, על מנת לתת ביטוי של שאט-נפש וסלידה מאופיים האכזרי של המעשים".

לאורך משפטו קורעאן, שנוהל על ידי עורכת הדין גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, הוא לא הביע חרטה על מעשיו, וטען כי פעל מתוך "הגנה עצמית". לטענתו ולטענת ארבעת החברים האחרים בחוליית הרצח מטעם החזית העצממית, לבית המשפט הישראלי אין סמכות לשפוט אותם, מכיוון הם תושבי הרשות הפלסטינית והרצח בוצע במזרח ירושלים, הנחשבת לשטח כבוש.

ואולם, השופטים קבעו, כי על פי חוקי המדינה מקום הרצח נחשב לחלק משטחה של ישראל, ועל פי הסכמי אוסלו לישראל סמכות שיפוט בלעדית על עבירות שנעשו על ידי פלסטינים בשטח ישראל נגד ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully