וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יר נגד ביקור סרקוזי "בגלל היהודים"

3.12.2007 / 9:02

גורמים במדינה יצאו נגד ביקורו של נשיא צרפת כיוון שנבחר בשל "קשריו לשדולה היהודית". הוא הגיע לאלג'יר כדי לחתום עסקת מיליארדים

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי יגיע היום (שני) לאלג'יר כדי לחתום סופית על הסכמי נפט וגז בשווי מיליארדי דולרים. ביקורו של סרקוזי לווה בביקורת רבה מצד גורמים באלג'יר, בשל קשריו ההדוקים של סרקוזי עם ה"השדולה היהודית". נשיא צרפת סרב לבטל את ביקורו בקולוניה הצרפתית לשעבר, בטענה שהנושא נסגר כבר בינו לבין הנשיא האלג'יראי, עבד אל-עזיז בוטפליקה.

בוטפליקה התנער מכל ההתבטאויות של שריו הוותיקים בשבוע שעבר, לפיהן סרקוזי חייב את נצחונו לשדולה היהודית, וציינו לדוגמה את בחירתו של ברנרד קושנר היהודי למחצה לתפקיד שר החוץ, ואת עובדת היותו של סרקוזי נכד לסב יהודי. "הערות אלו הן לא הדרך לשקף את דעותיה של אלג'יר", אמר בוטפליקה, וציין כי סרקוזי, שבפמלייתו כ-100 אנשי עסקים צרפתים ושבעה שרים בממשלתו, "יתקבלו כידידים באלג'יר".

"צרפת לא מודה בפשעים"

נדבך נוסף לוויכוח בין אלג'יר לבין צרפת נסוב סביב סירובה של פריס להודות בפשעים שביצעה לכאורה באלג'יר בשנים 1830-1962, אז הייתה אלג'יר נתונה בשלטון קולוניאלי צרפתי. בראיון לסוכנות ידיעות אלג'יראית, אמר סרקוזי כי הגיע הזמן ששתי המדינות "יפנו לעבר העתיד ויחיו בשלום עם זכרונותיהם". מלשכתו של סרקוזי נמסר, כי הוא מקווה שהצעה פשוטה לאמנה של שלום בין המדינות תכסה על סירובו להתנצל עבור הפשעים לכאורה.

סרקוזי, שמתעקש שצרפת לא צריכה לכפר יותר על עברה הקולוניאלי, טען כי בכוונתו לתת "נשימת חיים חדשה, דינמיקה רעננה ליחסינו עם המדינות של דרום הים התיכון". לדבריו, יש לכונן איחוד של מדינות הים התיכון, שיכלול את דרום אירופה וצפון אפריקה העשירה במשאבים, גז ונפט, וציין כי אלג'יר תהיה שותפה חיונית באיחוד כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully